carolineae

it will not happen here

Publicerad 2010-12-18 09:31:21 i Allmänt,

KATASTROF!!

igår när jag och charlotte var ute och åt på en restaurang, så beställde vi burgare osv.
maten kom och jag tedde mig extremt skeptisk till maten som stod serverad framför mig.
tittade och dissekerade lite, smaka ytterst ytterst lite.
konsistensen var väldigt ovanlig, och väldigt onaturlig (eller kanske alldeles för naturlig egentligen).
så jag gick till kocken och frågade om jag verkligen hade blivit serverad en vegetarisk burgare.
han bara, nejnej, det där är mediterrean burger, åhåå!
vilken katastrof.
jag tenderar nog att se ganska skräckinjagande ut när jag går och pratar med dom, för nu och tidigare när det här har inträffat så ser de alltid så rädda och omskakade ut, haha. men det kan de gott ha.
jag sköljde, spottade, rökte. allt för att bli kvitt dom hemska minnena.
fick min mat, åt den och trängde bort bilderna i huvudet! drog senare i mig en vinare för att glömma att det nånsin har hänt.

nu är jag lyckligtvis hyfsat återhämtad.

igår var vi en sväng till bondi hotel (trots att vi varje gång säger att vi inte ska dra dit nå mer, haha.) och hängde med några brasilianare och hade en bra tid.

idag har det bara blivit till att laga god mat och titta på film.
ska iväg alldeles strax till bondi 88fm och träffa lisa och hanna och ta en öl. det blir la fint.

har dessutom hört att svenska kyrkan här borta visar svensk film en torsdag i månaden. funderar på att svälja min icke-religiösa stolthet och byta ut den mot lite äkta nordisk kärlek en dag i månaden. det måste väl vara OK ändå?

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2010-12-18 09:57:22

Jag kan tycka att lite äkta nordisk kärlek går före alla tankar om religion, helt OK med andra ord! Ibland måste stoltheten över ursprunget segra :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela