carolineae

swing life away

Publicerad 2010-12-28 06:27:23 i Allmänt,

vädret är kaotiskt härnere; ena dagen är det sunny hot och man kan knappt röra sig, dagen därefter är det svinkallt, regn och storm! så man vet inte riktigt vad man har att vänta sig.
idag är det väl mittemellan, lite varmt men ingen sol och bara allmänt neutralt och lite tråkigt.

har sökt en del jobb idag, var även ner på ett café nere vid stranden och ska sälja lite glassar på stranden imorgon på trial. skönt att vara ute och jobba lite i hettan. $13 i timmen i handen + beroende på hur mycket man säljer. så jag har lejt charlotte till att komma och köpa massa glassar av mig imorgon så jag får vara kvar plus att jag kan tjäna storkovan va.
egentligen så behövde dom inget folk och han som ägde stället förstod varför jag var där. jag hade pratat med någon annan som sa att jag skulle komma ner och lämna in resume osv. men det blev ju den bästa lösningen ändå eller hur? dom verkade sjysta där nere och han sa att jag inte skulle göra honom besviken, så i better shape up.

annars så har vi haft BBQx2 med våra flatmates och grannar och diverse löst folk. hann även med att ta en sväng upp till övervåningen av detta hus och joina en slags italiensk fest. jag och charlotte har haft lite julklappsbyte och gett varann massa smycken haha. varför lämnade jag alla mina sjalar och smycken hemma? nu måste jag bygga upp ett helt nytt förråd.
och igår så var vi på bio i bondi junction. salongen var inte lika lyxig som i city, fick jag för mig i alla fall? såg the tourist med johnny depp och angelina jolie. den var ganska bra, helt ok, man blev aldrig uttråkad. men ändå lite stereotyp film kan jag tycka.

anywaysss, nu ska jag fortsätta ladda upp lite bilder till facebook på detta sega näätt, sen ska jag handla lite mat och försöka se om jag hittar någon kepa. fått ett rejält behov efter en sådan dom senaste dagarna. en sån där tuff och på sniskan ni vet såklart. kan inte leva utan en längre!!!
sen blir det nog en löptur längs stranden. charlotte har BBQ med sitt nya jobb och lär känna alla där, så jag har en day off, och då tenderar dom att bli effektiva. it's a win win.



jul på tamarama beach, skål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela