carolineae

the struggle continues

Publicerad 2010-12-30 23:19:18 i Allmänt,

waah nu bär det snart iväg till strandjobbet för tredje dagen i rad. mina fötter är fulla med blåsor och jag är solbränd! vilken jävla pain. men idag blir det kanske inte så lång dag förhoppningsvis, nyårsafton och allt!

igår jobbade jag 7h, och grundlön på det blir ca 660kr, sen fick jag kommission (heter det så?) 300kr och dricks på 60 kr. så sammanlagt blir det 1000spänn i handen och det är ju helt ok va.
dessutom fantastisk motion att trava runt på en strand i 7h barfota, måste bara härda fötterna lite också.

hoppas på tidig dag och en fin kväll!!
ska förmodligen till north bondi till en park eller något, där dom har lite musik och bar nu ikväll. $20 känns mycket mer okej att betala än de $250 (2000kr!!) som folk betalar för att vara på bondi beach här nere. och då är det inget inkluded, förutom access till barer och toaletter.


nu ska jag försöka spräcka mina blåsor sen bär det av!

:*

Kommentarer

Postat av: apa!

Publicerad 2010-12-31 01:15:56

GOTT NYTT ÅR ÄLSKLADE BABYYY!



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela