carolineae

don't let anyone stand in your way

Publicerad 2011-02-10 06:11:32 i Allmänt,

jag gillar grannsämjan här borta; eftersom det är tre hus i rad som det bara bor backpackers i så hänger alla med alla ungefär.
det är bara gå utanför huset så får man sin dos av socialt och möten med människor, och stor variation av detta.
charlotte är iväg och masserar lite, och jag hänger runt med grannarna.
det är tufft att man träffar sånt mångfald av människor som man vanligtvis hemma inte skulle ha mött eller pratat med, med sån annorlunda bakgrund än en själv. alla bara slår sig samman.
snart ska jag till city och skriva ut mitt CV i mängder, sen ska jag möta upp nyi och eventuellt felix och inta en måltid.

en snubbe från en pizzeria/restaurang ringde nyss också, så kanske att jag åker och kollar läget där imorgon. ganska långt borta, western suburbs och jag befinner mig i den östra. men jo, jag bör definitivt kolla läget.
det roliga är också att jag märker att min engelska har förbättrats, mer naturligt och smidigare bara. och att man pratar med allt och alla. fantastiskt!

har kollat e01s04 av californication idag också. behöver min dos av det med. hank moody eh!

(plus så är det lite löjligt att man måste åka till australien och hänga med australienare och få tips om svenska artister som faktiskt är bra, som man inte har lyssnat på förr.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela