carolineae

i get my kicks of bugging you

Publicerad 2011-02-09 11:49:44 i Allmänt,

semestern från min andra semester var en succé. fastän vädret bara var på vår sida den första dagen.
upp och hoppa och full fart klockan sju på lördag morgonen, och trotsa naturkraften som oftast säger att man ska ligga kvar och sova när man har vart ute till kl 3 dagen innan (oxford art factory med dubstep band som spelade, grymt!).

bortsett från några missöden med ben & aurelias bil så gick resan utmärkt. så fort vi kom dit så åkte vi till närmsta strand och hoppade i havet direkt för att kyla ner oss från den extrema hettan. det var nog det stället som hade den vitaste sanden i världen. det var ett paradis hur som helst.

resten av resan bestod av ett flertal BBQs, ölvinsangria, promenader, funland, dartspel, sällskapsspel, folk åkte hem och folk anlände, djur, utflykter osvosv.
det var lyckat.
jag skulle ha åkt hem redan på söndagen, men jag stannade kvar 2 nätter till för jag kände inte alls för att åka hem. precis kommit in i rätta stämningen och allt jag skulle göra hemma var egentligen att ringa ett nummer och det kunde jag lika bra hantera därifrån.

på funlandet, som vi hittade av en slump i regnet en timme från vårt hem, spelade vi 2 omgångar av laserdome. fantastiskt kul och jag vill skryta med att jag rankades som tvåa båda gångerna!!

fräscht hus, med sköna sänger, allt var mycket bättre standard än det vi bor i haha. och billgare dessutom. vi var alltid mellan 8-12 personer. fin natur och många ställen att utforska!

idag var jag på en trial på en bar i the rocks. jag fick ett nummer av en kompis som kände ägaren, så jag ringde honom och fick komma in. det gick bra etcetc men dom är fullbemannade för tillfället. dessvärre är det ju inte ägaren utan managern som anställer människor! men det var en bra upplevelse och det var kul.

jag ska ta någon dag (imorgon tex?) och gå dörr till dörr och mosa ut mitt CV. min glöd är definitivt inte släckt än. dom får jobba lite hårdare för att knäcka mig. jag trivs för bra här!


kängurusar i det vilda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela