carolineae

i wanna see you, it's just that i don't wanna see you go

Publicerad 2011-02-23 08:55:17 i Allmänt,

nu har jag jobbat 15,5 h på bara två dagar, så här mycket har jag inte jobbat på länge. jobb på torsdag, lördag, måndag och tisdag. så långt jag minns nu. sen har jag en trial på ett annat café på bondi road på fredag. minns inte vilket så måste ta en promenad och kolla läget senare.

jobbade 12-2230 igår för min boss hade ryggskott så jag fick hoppa in istället för honom. sen kom michael förbi och vi gick upp till grannarna och joinade takfesten som italienarna hade dragit igång. en fin sommarkväll liksom.

jobbade med tjejen på laurie's för första gången igår. hon tipsade om en slags meditations-kurs uppe i närheten av blue mountains. du spenderar 10 dagar där i fullständig tystnad, med ca 100 andra människor. du får inte säga ett ord till någon som är där, och ni får inte ha ögonkontakt eller försöka antyda till något på kroppspråk. man ska helt enkelt sitta och meditera dagarna i ända. det kommer antagligen börja med att man blir helt galen och nästintill självmordsbenägen. men förhoppningsvis kommer man in i det accepterande stadiet och ger upp och finner balansen och den inre ron.
det låter helt fantastiskt, fantastiskt förödande och förhoppningsvis fantastiskt belönande.
0kr! inklusive logi och mat (de serverar enbart vegetariskt). och så får man donera något när man har avslutat dom 10 dagarna om man vill.
klappat och klart!! jätte-exalterad. måste prata med min boss om jag kan få skippa mina pass i två veckor.

en person som har gjort den kursen.

nu ska jag iväg och äta middag med nyi och sen är det besök på operabaren där laura har en slags avskedsfest. och sen förmodligen vidare till beach rd.

puss!

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2011-02-23 19:44:06

Tänk om jag var där och fick följa med på meditationskursen!!!! Vilken upplevelse!

Postat av: Anders

Publicerad 2011-02-23 21:01:08

Vad konstigt att det är svårt för dig att få jobb, du verkar ju satsa på att bli årets medarbetare eller nåt. Jobba fyra dagar sen åka på långledig - vem skulle inte vilja anställa dig? ;)

Postat av: Anders

Publicerad 2011-02-23 21:01:54

... men kursen låter visserligen väldigt spännande. Flummig men spännande :p

Postat av: Stefan

Publicerad 2011-02-24 22:34:09

Håller med din första kommentar anders :P

Postat av: caroline

Publicerad 2011-02-25 03:27:54

ja morsan, ni får vinna på trav och komma hit och göra den ju!



känner dock inte att jag har sånt stort stöd från mina bröder :( att ni inte anammar min personliga utveckling?

Postat av: stefan

Publicerad 2011-02-27 13:48:55

haha jo jag stödjer din personliga utveckling men jag vill gärna stödja din yrkesmässiga utveckling också ;p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela