carolineae

the good times we shared were they really so bad?

Publicerad 2011-02-14 12:41:43 i Allmänt,


vädergudarna välsignade oss med massivt regnväder på good vibrations-festivalen. men vi hade våra ponchos och höll oss mestadels i roots-tältet, så det gick bra ändå. festivalen var inte fantastisk men den var OK. den avslutades dock klockan 22 på kvällen, vilket är ganska annorlunda om man jämför med sverige. men det är på grund av grannarna som klagar på oväsendet annars.

jag känner mig lite småsjuk idag, som jag tenderar att göra en gång i veckan. så jag förväntar mig att det ska gå över till imorgon. har legat i ganska bra med jobbsökandet idag. ansökt på mängder med annonser på nätet, vandrat omkring och lämnat in CV på några ställen, samt vart på en intervju i en grekisk restuarang som bar staff. han verkade dock skeptisk till min icke-existerande erfarenhet av att göra cocktails. men jag försökte övertyga honom om min skicklighet hursomhelst, och vi hade en bra pratstund om grekisk och indisk vegetarisk mat, folk som åker iväg och jobbar på farmar, att oxford street är den största gaygatan i sydney. jag tycker de flesta intervjuerna här borta handlar om allt förutom det man faktiskt ska jobba som. men jag gillar det.

imorgon har jag en intervju på ett café i city, sen tänkte jag köra oxford street ner och försöka klämma in mitt CV på diverse ställen.
nu ska jag ta en dusch, kurera mig och läsa a thousand splendid suns som snart är slut. PEACE.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2011-02-14 13:32:52

haha, det låter både jättehärligt men lite problematiskt att intervjuerna inte håller sig till ämnet. men tänk vad man lär sig!



oxford street får mig att längta efter london, men att läsa din blogg får mig mest att längta efter dig. ta hand om dig min fina. <3

Postat av: caroline

Publicerad 2011-02-14 22:33:11

ja förvisso! men det känns samtidigt väldigt betryggande när man inte alls egentligen är tillräckligt kvalificerad för att ens komma på intervju. :p då pratar man hellre om annat och försöker få dom och digga det istället;)



<3 <3 saknar dig emma!! hälsa hem!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela