carolineae

17/5 - i just want to make a clean escape

Publicerad 2011-05-17 15:57:07 i Allmänt,

i know i'm leaving but i don't know where to


allt är väldigt lugnt här borta för tillfället. vi var på powerhouse museet igår, jag och charlotte, och turistade. vi var båda lediga så vi fick ta och passa på att göra nånting sånt där. trevligt med en dagsutflykt, även om innehållet inte alltid är det mest intressanta? men museet var helt OK i alla fall. skräll att de hade en våning med ABBA-uställning också haha. de älskar dom här nere tydligen. men vi valde att inte betala $12 extra för att gå in och lära oss om nåt vi har haft 23 år på oss att höra tillräckligt om.

annars jobb jobb. hoppade in för raaz på fredag dag och lördag dag. så blev 10,5 timmars pass dom dagarna. sedan körde jag kväll på söndagen. där emellan så har det vart lite massage, lite filmkväll, lite utforskning av bondi marknaden osv.

skulle vilja ta tillfälle i akt och gå på lite yoga-och meditationsklasser här nere. dom är ju lite seriösare med det här nere än om man tex skulle gå på yogan på nautilus-gymmet i västerås (no offense). men lite mer andligt och spirituellt här borta, inte bara för träningssyfte liksom. så det får jag ta och styra!! skulle tippa på att charlotte inte är ett dugg intresserad av det haha. vi har spekulerat på sistone varför vi egentligen är vänner - vilken är den gemensamma nämnaren? vi är dom absoluta motsatserna, men det är väl det som attraherar oss i guess!!

en annan sak som har attraherat mig lite för mycket den senaste veckan, är min säng - gör-omöjligt att komma upp i tid på mornarna. förmodligen dels för att det är så kallt. men det är sååå skönt! när jag bäddar sängen på morgonen så är jag noggrann med att inte röra om bland kuddarna för att försöka bibehålla skönheten intakt till den kommande kvällningen...! så magiskt är det. men måste försöka vända på det lite, om inte annat så är det staff meeting på lördag kl 9.30, men förhoppningsvis har jag åstadkommit något tills dess.

grattis i efterskott till lill-måns!!
såg att paketet kom fram i tid. :)

fred vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela