carolineae

19/5 - emancipate yourself from mental slavery

Publicerad 2011-05-19 15:10:50 i Allmänt,

none but ourselves can free our minds

jag börjar tagga för att jobba på farm nu - mest för att jag känner för en förändring nu tror jag? börjar bli lite rastlös eller så. mest pepp på att jobba på en blåbärsfarm nu och sen samtidigt bo i byron bay. men jag vet inte hur lätt det är att lyckas styra upp allting så som man vill ha det? de verkar inte behöva folk för tillfället och man måste skaffa boende innan man ansöker och man måste skaffa sig egen transport bohoo. men det skulle vara så fett att bo i byron bay, det är ju ändå en av sakerna som vi vill göra här nere, så det vore ultimat att kombinera nytta med nöje. sökandet fortsätter.

jag åkte och hängde i bontanical garden idag, det har vart så fint och härligt väder (typ svensk vår), vilket jag helt och hållet kan acceptera som den australienska vintern; det som har vart tidigare har bara varit hemskt och förrädiskt. hursomhelst, kände att jag behövde knyta band med naturen lite. det var härligt. imorgon måste jag pallra mig till optikern så jag kan beställa in lite nya linser. dessa är väl slutkörda sedan längesedan, men jag är dumsnål ju. jättetaggad på att gå på yogaklasserna som är nextdoor till mitt jobb, $20 för 10 dagar yoga introduktion (svinbilligt, annars typ $18 per gång, svindyrt!!!) så det tänkte jag nog hoppa på redan på söndag.

mitt i allt detta så ringde my på skype, så spenderade 40 magiska minuter med henne där. synd att uppkopplingen här nere suger, men ändå en fröjd förstås. vaknade imorse och var helpepp på att plugga - speciellt psykologi/journalism/skrivande. så en dag va? dusch och film och sovdags nu och slut på detta svammel. godnatt!

Kommentarer

Postat av: My

Publicerad 2011-05-19 21:05:17

Puss på dig baby! Hoppas du duschade skönt & tänkte på mig.. Och nu sussar sött & kanske drömmer om mig ;)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela