carolineae

i've gotta get away sometimes

Publicerad 2011-05-05 14:45:17 i Allmänt,

här är livet gött & enkelt. även om jag känner att det är dags att göra något slags beslut snart, alternativen är för många dock. åka iväg och jobba på en farm (plocka frukt dvs) i 3 månader för att förlänga visumet för att ha alternativet öppet? och dra till sydamerika och volentärarbeta i peru's djungel i 3 månader? bo i melbourne? kolla läget i perth? och det här med australiens bush och inre mitt? sååå mycket att göra! för att inte glömma byron bay.

mår bättre än nånsin dock.. på riktigt!! det är fantastiskt. 1,5 månad going vegan nu; energin, glädjen och samvetet är på topp. måste bara skaffa mig några fler veganska vänner? har ju andrej i alla fall. och det är inte så många som har något emot att gå till en vegansk restaurang i slutändan. snart 2 veckor rökfri; om jag ska bry mig och ta hand om djur & andra varelser så måste jag faktiskt ta hand om mig själv också. inga problem än så länge, kör på tuggummit ännu. dessutom har vi inte haft någon riktigt stor utekväll på 2 veckor, och ingen alkohol alls på 1 vecka. jag är nästan lite nervös för att jag av en slump ska bli straight edge.

i tisdags gick jag och charlotte på bio - limitless. var inte alls så bra, fastän folk har påstått det. charlotte tyckte ju förstås att den var bra eftersom jag inte tyckte det. vi gillar aldrig samma filmer. jag är inte ett stort fan av skådespelaren märkte jag, klickade inte överhuvudtaget, men själva filmidén var bra.
igår hade jag en heldag med shelley; vi gick på promenad och utforskade områden av bondi jag inte upptäckt ännu, åt falafel på sabbaba och hängde lite här hemma. sen jobb.
idag har jag hjälpt andrej med att skriva in hans skolarbete på dator igen och sen gjorde jag ett slags storkok av linssoppa med råris. blir till att äta av eftersom infrysningsfunktionen inte är så ultimat här hos oss. därefter jobb förstås (och så tittade jag klart på get him to the greek).

imorgon däremot blir det eko-mässa med andrej och shelley (charlotte?)! det är så mycket mer som händer här och så många fler alternativ än i sverige. det finns något för alla tror jag. och lite mer seriöst av något slag.

hur som helst.. life is good, och jag hoppas ni har det lika bra där hemma! puss



ps. jag har utvecklat en lätt, oseriös crush på den här snubben dom senaste veckorna. mest för att jag är en sucker för britter, att jag har hört att han är vegan plus att han är witty. russel brand that is.

Kommentarer

Postat av: My

Publicerad 2011-05-05 17:43:24

Bra älsk att du mår så bra och att du tar hand om dig själv :*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela