carolineae

23/5 - i've just got to have you by my side

Publicerad 2011-05-23 04:46:28 i Allmänt,

först till senaste sovrumsuppdateringen:

caroline: "oh my god, im deead!"  följt av ett väldigt ynkligt "aaaahhhhh....."
skulle vara intressant att få veta vad jag faktiskt drömmer om haha. uppskattar att charlotte informerar mig i alla fall..
tyckte charlotte mumlade något i natt också, men kunde inte höra vad.

annars då?

fredag: försökte införskaffa linser, men måste skaffa mig ett medicare card först så jag slipper betala för synundersökningen ($68, hutlöst) så försökte skaffa ett sådant på medicare (uppenbarligen), men måste ta med mig mitt visum (alternativt fixa papper på det nånstans ifrån, vet inte om jag besitter ett sådant). det är sällan simpelt för utlänningar här borta, men efter det är det bara att tuta och köra. (vet förresten inte varför jag har blivit så besatt av parenteser helt plötsligt).
träffade upp shelley och gick och åt på ett café, vi delade på en tofuslice, en vegansk shepards pie och sen en liten efterrätt och kaffe till det. yum. efter det köra ett pass på lauries med andrej. fast innan det så gick jag in på convenience storen som är på vägen och snackade med snubben där, och han sa att den andra människan som jobbar där skulle bort en månad så då bönade och bad jag om att få ta hans jobb medans han är borta haha. han skulle prata med sin manager (föga troligt). fast jag tror han har en crush på mig så det kan ju gå an ändå.
efter jobbet en mysig kvällspromenad med charlotte.

lördag: staff meeting 11:00. det vart inte eld och lågor som vissa hade förutspått. det har varit ganska tjockt med spänning och problem mellan de tre männen på jobbet. men nu verkar de alla ha lugnat ner sig en del? jag och shelley glider bara på som vanligt.
sen drog jag och shelley till glebe på marknaden där. fett! vi handlade varsin väska där, men innan hade vi gått in på frälsningsarméns second hand shop och handlat lite (en jeansväst och en grön kofta). sen åt vi på iku där borta och dirigerade om våra framtidsplaner lite (indien istället för peru härnäst). billigare och lättare men lika spännande. peru senare kanske. efter det direkt till jobbet för ett pass med shelley.

söndag: lite hemma-yoga innan dagspasset med raaz. insisterade på att få choppa kålen till coleslawen idag igen, under stöttning av raaz/andrej. jag försöker bli en mästerchoppare. det tar sig! efter jobbet hade jag helt random en dejt. min livs första riktiga dejt. vet inte riktigt hur det gick till, jag var inte tillräckligt uppmärksam eller närvarande för att mina dejt-alarm skulle gå av när det bestämdes. en helylledejt kan man säga. han kom och "plockade" upp mig här hemma, vi gick ner till bondi för en kaffe sen promenerade vidare för en middag (fast jag var inte särskilt hungrig så jag skulle mest sällskapa), men sen hamnade vi på en tapasrestaurant och vi hasslade med servitören om att ta bort massa dairys och ägg osv, så jag åt lite jag med. och han tvingade mig att prova sake (helt ok faktiskt). sen promenerade vi tillbaka och jag parerade bort en kyss, same old same old! haha. men bra och avslappnad kväll, bra konversationer. så over all en bra kväll! bara väldigt random, och jag är fortfarande i chock över hela incidenten haha. not the dating kinda girl.

och nu är det måndag. jag tog mig till yogan kl 10:00 och hade mitt första seriösa pass. det var bara jag och två till plus ledaren! det var bra, mycket mer inspirerande att komma iväg och göra det. tror det var vinyasa yoga vi körde idag? tillbaka dit imorgon! antingen 6:30 eller 18:00, vilket tippar vi på att jag kommer iväg till haha?
ska hoppa in istället för andrej ikväll och jobba med shelley, all good.
men nu måste jag handla hem lite mat, snortomt. charlotte är iväg och lunchar med sin chef som bjuckar på maten för att hon arbetat så duktigt!! atta girl.!
aja, detaljerad uppdatering! pusss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela