carolineae

9/10 - this joke isnt funny anymore

Publicerad 2011-10-09 15:49:12 i Allmänt,


Igår blev en riktig fin dag om jag får säga det själv.
Vid sjusnåret nyttjade jag, Charlotte, Lorain och Robbin Sydneys lokaltrafik och tog oss in till Bondi Junction och nådde middagsdestinationen (födelsedagsbarnets val) - Sven Vikings Pizza. Ungdomarna gottade sig i pizza medan jag avnjöt ett glas av husets rött. Därefter gjorde vi vår väg till Circular Quay och till Opera Baren med dess fantastiska utsikt över hamnen, havet och Harbour Bridge (och uppenbarligen Opera Huset). Tog oss en öl innan Andrej kom och hämtade oss och vi for alla hem till huset igen för ännu ett glas vin. Därefter fortsatte jag, Lorain och Charlotte våra bravader på Bondi Hotel. En väldigt fin kväll med goda vibrationer. Hon verkade nöjd med presenten jag gav henne också (tidningen Cosmopolitan, två ansiktsmasker, choklad, en låtsasvoucher till en gratis måltid på Lauries och ett kort som jag klippte och klistrade med innan på jobbet). Saker för att unna och pyssla om sig själv med andra ord.

Även om jag inte kände mig on top of the world när jag började mitt skift denna söndag så var det ändå överkomligt. Även om stackars Andrej fick dra det mesta av lastet om man säger så. Piggnade till av människor med goda energier och Charlotte kom även och utnyttjade sin voucher, det gjorde hon rätt i! När mitt skift äntligen var över så var det dags för happy hour på Mojo's tillsammans med våra flatmates. Grundtanken var sådan att eftersom Christina har flyttat nu och jag drar om ett par dagar så skulle vi ta några avskedsdrinkar. Men i slutändan kunde inte Christina haka på, men det blev ändå jag, Charlotte, Lorain, Una, Julia och Robbin som klarade oss dit. Det var precis den rätta stämningen! Och bakom huvudena på dessa människor kunde man se solnedgången över Bondi Beach. Vi bestämde oss för att ta en barfotapromenad på stranden och känna av vattnet. Det var bara en sådan där magisk kväll.


Lite bilder från dagens cocktail - och strandspektakel.


Charlotte, jag och Lorain och på andra sidan Robbin, Una och Julia.


Robbin, Lorain och jag.

Och en bild från Charlottes födelsedag. På Sven Vikings.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela