carolineae

15/9 - the dog days are over

Publicerad 2011-09-15 02:42:37 i Allmänt,


Jag och Charlotte försökte oss på lite reseplanering igår. Vi kom LITE längre än vad vi någonsin har gjort hittills - vi bokade ETT flyg, haha. Så oavsett vad som händer så hamnar vi i Alice Springs den 25:e oktober. Nu måste vi bara ordna upp saker och ting därifrån, huruvida vi inte vill spendera 30 dagar i den gudsförgätna hålan. Jag måste erkänna att planerandet gick hand i hand med ett par glas vin, så ibland blev det kanske lite obalans i prioriteringen mellan dessa två ting.

Charlotte fick spasmer idag och hoppade upp ur sängen den här morgonen när jag hade kommit ur duschen. Jag blev förvånad för hon brukar sällan gå upp innan (och helst inte efter) hennes klockor (observera plural) ringer. Det kom senare fram att hon trodde att hon hade försovit sig. Men nu är det här ett ypperligt tillfälle för oss två att gå tillsammans till Peter Pans Travels så vi kan boka en guidad tur i bushen innan hon far till jobbet.

Igår natt drömde jag förresten att jag och morsan var fast i någon alternativ värld och kunde inte hitta vår väg ut. Det fanns bara ett fåtal restauranger och dom alla extraknäckte som Myrornas på en och samma gång, och personalen hade attitydsproblem när jag febrilt försökte hitta ett sätt att rädda oss. Till råga på allt så var morsan döende och gick omkring med slangar med blod i över hela kroppen. Men varken att hon var döende eller att vi var fast i det här parallella universumet verkade bekymra henne särskilt mycket, för istället så skulle hon ta och tvätta mina ögon för det tyckte hon att jag inte hade gjort på länge. Disturbing dream.


Takhäng med Lorain.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela