carolineae

17/9 - trying to shake the labels we inherited

Publicerad 2011-09-17 06:45:33 i Allmänt,


När jag kom till jobbet i torsdags så var Shelley otroligt peppad på att dricka lite rött och gå ut en sväng. Smittsamt som det är så blev jag också taggad, så det styrde vi upp efter jobbet. Hämtade min flaska rött som jag hade hemma och gick ner till stranden och tog oss ett glas innan vi gick vidare till Beach Rd. Vibbarna och människorna var helt annorlunda om man jämför med onsdagar/helger. Mer avslappnat och mindre kaos. Vi spelade pool (hon totalägde mig fast hon inte ens brydde sig om att vinna, inte okej), sen gick vi till Bondi Hotel och hängde där och snackade med folk. Träffade en galen Nya Zeeländare, känns som om alla som kommer därifrån - åtminstone de stora maorierna - är helt jävla galna haha. Det är alltid något. Annars var det en bra kväll och jag kom hem runt fyra. Fredagen spenderade jag på jobbet 12-22 och trots att logiken säger att den här dagen måtte ha varit plågsam för mig så var det en riktigt gemytlig dag. Gick upp på taket på rasten och åt lunch och läste bok. Efter jobbet hängde jag med Charlotte och Lorain här hemma.

Idag har jag försökt styra. Styra och åter styra. Men med ett steg framåt så hamnar man lätt två steg bakåt haha. Det tenderar att vara helt omöjligt att betala med kortet på nätet. Fixade internetbank häromdagen och nu har jag överfört pengar till något konto som jag skapat(?) och trodde att det skulle hjälpa mig på vägen. Men nu kan jag inte komma åt dom pengarna istället. Hoho! Jag måste till banken på måndag när dom öppnar igen. Men jag har åtminstone lyckats röja mer här hemma och rensa ut skit. Ringde och spärrade mitt svenska kort igen eftersom posten inte har levererat det än. Vi försöker en gång till!!
Ska ge mig på online-ansökan för det indiska visumet idag igen. Jag vill bli klar med så mycket som möjligt snarast så jag bara kan slappna av sen. Tre och en halv vecka kvar, wah!
Ikväll blir det jobb sen ska tjejorna här i huset ut så jag hakar nog på dom. Det är bara så märkligt när det är överflöd av brudar. Vi behöver lite fler karlar här i huset! Speciellt när Robbin håller på och lämnar oss flera veckor i sträck. Inte acceptabelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela