carolineae

20/9 - back at it like smack addicts

Publicerad 2011-09-20 03:23:06 i Allmänt,


Nästan på pricken tre veckor kvar idag! Tiden kommer bara skena iväg. Men det känns som om vi gör framsteg. Nu har vi plan bokat FRÅN Alice Springs också, till Cairns nästan högst upp på östkusten. Därefter gör vi vår väg ner till Sydney igen, med en sån där hop on hop off buss. All good and well yeah? Får se hur min budget klarar sig, jag har ingen aning om hur mycket jag kommer ha att röra mig med i Australien, men det löser sig. I värsta fall får jag ta mig tillbaka till Sydney och bumma på någon!!

Har blivit otroligt tänd på The Kinks nu också. I söndags när jag och Shelley började jobbet så hade hon med sig en skiva och det var precis vad jag kände för att lyssna på, precis den stämningen. Så för tillfället är jag fantastiskt såld på dom. På tiden va. Annars har det inte hänt så mycket, var ut en sväng i lördags efter jobbet med Charlotte och Lorain. Sen har jag bara jobbat och jobbat. Bondi börjar bli mer busy nu, jag vet inte riktigt om jag gillar det. Är ganska så trivsamt när det är lugnt och stilla och inte tusentals turister som springer omkring. Så på sätt och vis så är jag glad att jag inte är kvar här under sommaren. Dessutom är det så jävla stekhett att jobba under sommaren här. Charlotte tycker tvärtom, men det tenderar vi att göra på nästan alla punkter...

Idag blir det att styra lite ytterligare. Eventuellt åka in till city med Shelley för att organisera det sista med visumet. Måste till Peter Pans travel med Charlotte också. Och för att inte glömma banken! Sen har jag tittat på recept så jag vill styra en jättesmarrig frukost, så måste handla lite råvaror. Lyxfrukost. Ledig idag och imorgon, magiskt. Imorgon pratade Lorain om ett band som spelar i Surry Hills, det känns lite mer lockande än Beach Rd och Bondi Hotel för tillfället. Det är ungefär det som händer just nu. Plus att Wades fru och barn har åkt över till England i tre månader nu, så nu kanske man måste börja trippa på tå haha? Han är världens största familjekarl, jättegulligt.



För att dra ut på min morgonstund ytterligare så tog jag mig friheten att rita upp vår reseplanering åt er. Jag tog mig även friheten att humma fram lokaleriseringen av vissa saker på kartan som inte var utmärkt.


Kommentarer

Postat av: peter

Publicerad 2011-09-20 09:26:50

tänkte precis att du borde rita upp din reseplan så att vi vanliga svenskar (läs jag )fattar :) Hur länge kör du den resan?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela