carolineae

21/9 - set me free

Publicerad 2011-09-21 03:26:58 i Allmänt,

 

Nu har jag fått mig min lyxfrukost:

Curried scrambled tofu med champinjoner, spenat, tomat och lök med kryddor.
Samt hemmagjord olivtapenad på toast, med kaffe och juice. Gott! Problemet är bara att man inte orkar äta så mycket. Men det kommer en dag imorgon också. Strax blir det till att åka in till city med Shelley och förhoppningsvis avklara det sista med visumet. Lorain tipsade om ett band (Taylor & the makers) som spelar ikväll i Surry Hills som man kan gå och se utan att betala några penningar alls. Så det får det bli. Skönt att inte gå ut i Bondi den här onsdagen, även om det har sin charm.
Dimitri kom på besök denna otta och började gasta om Julias cykel som står utanför "Your bike will be stolen TODAY!!!" .. "I hate to see you cry". Haha, det låter som om han hotar folk hela tiden. Vad han menar är att hon borde låsa fast den bättre. Han är en legend.

Igår så njöt jag av att spendera mycket tid i köket och lagade förstås för mycket mat som vanligt, men allt blev gott och väl och jag gödde Lorain på spöktimman. Befogat spöktimman för vi fann ugnen på uppvärmning med en crossiant där i, trots att ingen var vaken förutom jag, Lorain och Charlotte, så någonting är på gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela