carolineae

28/9 - too much one-sided information

Publicerad 2011-09-28 11:51:07 i Allmänt,



(klicka)

 


Nu när det faktiskt börjar närma sig slutet så var det dags att utforska Sydney ytterligare. Jag och Christina (vår nya flatmate) bestämde oss igår för att gå till the Art Gallery, kanske främst för att det är gratis. Under tiden bestämde sig Shelley för att haka på och matchade in våran buss och efter några om och men med busschauffören så övertygade hon honom att hennes kompisar var på bussen och fick kliva på. Hon hade inte någon biljett på sig. Väl inne i city tvingade jag upp tjejerna mot en stenpelare för att låta min kamera gå lös på dom. Kunde inte motstå deras färger. Strosade runt och hittade lite fin konst och lite obegriplig konst. I grund och botten känns det som om det är en ren slump om en artist blir känd och erkänd eller inte. Charlotte kom även och mötte oss efter sin kaffeklass. Det var i princip den här dagen, för sen vart jag kalastrött efter att ha sovit dåligt med en missnöjd mage. Idag, dag två av mina lediga dagar, så tog jag mig ut på en motiverad springtur, lämnade tillbaka mina biblioteksböcker och handlade lite mat ($20!! Ungefär en tredjedel av vad jag brukar lägga ut på mat. Tight.) Och nu har jag äntligen lagat min efterlängtade falafeltallrik som jag drömde om för några nätter sen. Gott var det! Härnäst verkar det vara utgång på schemat, för ungefär ALLA ska ut idag. Hela det här huset (som har två extra inneboende för tillfället) samt Shelley och Andrej. Puss.

Falafel med pommes, sallad, hommus, hemmagjord vitlöksmajonnäs och nå slags halal kosher bröd. Och ja, mat över huvudet foshoe.
(Gud välsigna judarna och deras kosher, min nya favorithylla i affären)

Kommentarer

Postat av: My

Publicerad 2011-09-28 14:36:56

Är det inte ägg eller ngt dylik i majonäs?

Det lät väldans gott iaf baby!!

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-09-29 07:17:51

Nej inte den som jag gjorde själv! Svinlätt var det också. Jätte-exalterad vart jag haha.

Postat av: stefan

Publicerad 2011-09-29 20:37:50

om du börjar äta ordentligt så kanske din mage inte stör din sömn sen ;p istället för att hålla på med din låtsas mat

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-10-02 02:58:26

haha get real stefan!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela