carolineae

2/9 - I hope someday you'll join us, and the world will live as one

Publicerad 2011-09-02 02:22:41 i Allmänt,

 

Fortfarande fullt upp! Tiden går så fort. Dykningen i onsdags var fantastisk. Vi drog till Gordons Bay som inte ligger så långt ifrån här, och man måste gå in vattnet bland klippor och grejer. Mer av en utmaning. Det blev inte så mycket "träning" den här dagen, eller jo en del, kompassträning, ta av och på sig masken under vattnet, gå ner till 6 meter och ta ett andetag sen gå upp utan att ta mer luft. Men efter det var det all good! Då simmade vi runt och utforskade området, kom ner till 14 meter, såg en haj!! En liten en. Stora blåa fiskar och andra läckerheter. Var helt otroligt och trots att det var dom längsta dykningarna vi har gjort så gick dom ändå så fort. Sen så blev vi i alla fall certifikerade och allt var väl.

Tog en tupplur och sen åkte jag in till Bondi Junction, närmare bestämt Sven Vikings Pizza och mötte upp med Charlotte, Michael och Ron. Åt lite mat (med pizzasallad, det fenomenet existerar ingen annanstans!!), sen drog jag och Charlotte hem och tog ett glas vin, och Lorain och Una hakade på. Pratade och hängde lite sen drog vi ner på Beach Rd och Bondi Hotel, en kväll då ALLA var ute. En mycket bra kväll! Bondi börjar vakna till liv igen med vårens första solstrålar. Tog taxi hem igen, hallå? Haha, nu får vi ta oss i kragen.

 

Igår så hängde jag, Michael och Andrej runt och tog vara på Michaels sista dag här i Sydney, för tillfället i alla fall. Åt på Funky Pies och bara umgicks. Jag gick till polisen och försöker fortfarande styra upp det där. Min bank måste ringa ett nummer för att få åtkomst till min polisrapport. Får se hur det går. Sen jobbade jag med Shelley. PS, en tjej hade vart förbi och lämnat ett kuvert till Wade och bett honom att ge det till "den blonda tjejen med tatueringar". Det var en cd-skiva med PJ Harveys nya album och hon hade även skrivit "Drinks?" och sitt telefonnummer och facebook, haha! Sött. Men inte min kopp av te. Skivan var bra också.

Idag blir det till att jobba dubbel. Känns som om jag inte har kunnat chilla riktigt hårt på länge! Måste städa rummet också (Charlotte håller nog på att bli tokig vid det här laget haha), bara kaos.

 

Nu har jag morgonstund och tittar på Bondi Rescue. Äntligen insett var jag känner igen en av kunderna på Laurie's från - han är med på Bondi Rescue! Livvakt. Puss.

 

Dykteamet. Britten med accenten till vänster om mig (yum) och min dykar-"buddy" Julia till höger om mig.

Kommentarer

Postat av: My

Publicerad 2011-09-02 22:39:07

Haha åh vilken charmig chest!

Du borde ta en drink iaf som tack ;*

Postat av: peter

Publicerad 2011-09-03 10:14:32

Förlåt då ^^ JAG tycker om kött haha.

Ska jag lägga upp ett vegorecept bara för göra dig nöjd va? :D

Grattis till dykarcert! Ska du dyka mera nu eller var det bara en grej du skulle göra?

hehe så flirt på jobbet, bra att skivan var bra ju^^

Postat av: emma

Publicerad 2011-09-07 11:06:11

Åh dykartjejen! Vad kul!



Och britt!? I die!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela