carolineae

7/9 - don't you rock my boat

Publicerad 2011-09-07 02:37:10 i Allmänt,


Vi höll verkligen ett lugnt och sakligt tempo igår. Vi var uttrycket "mucking around" personifierade om man säger. Gick och inhandlade lite take away-brunch på IKU och Charlotte på hennes favoritcafé Gusto (hon är dökär i en snubbe där), och gick och satte oss på gräset vid stranden. Därefter tog vi oss vidare in till junction och tog en chai-latte för att ladda inför handlingen av råvaror, som vi kallar det. Sen for vi hem och upp på taket för att absorbera det sista av dagens sol och dricka ett glas vin till det. Vardagslyx liksom (tills vi upptäckte att dörren gått i baklås och vi var fast där uppe haha. Lorain kom och räddade oss). Alla dessa aktiviter utfördes med minsta möjliga ansträngning och stress. Det känns lite som om min hjärna har varit på semester dom senaste två veckorna. Ibland är det någon tanke som jag känner är viktig och försöker få tag på den och göra något vettigt utav den, men sen försvinner den utan spår, haha. Det är både en curse and a blessing. Jag tror att den försöker oroa sig för att tiden rinner iväg, pengar och diverse sakliga saker som hjärnan gärna bryr sig om. Men det är ännu vettigare att bara styra upp det och INTE oroa sig. Sen lagade jag mat i nån timma (till mig och Lorain, fantastiskt kul med en vegan-vän), och vi tjejer avrundade dagen med att ha filmkväll - The timetravellers wife. Någon DVD som vi hade liggandes hemma. Den var OK. Plus Save the last dance, en klassiker från de tidiga tonåren.

Idag ska jag posta blanketten om polisrapporten, gå till resebyrån med Shelley (förhoppningsvis bokar vi idag förfan!!) och det är ungefär det som jag har just nu. Kanske smyghandla lite vegan-mat på nätet som jag spanade in igår.


Kommentarer

Postat av: stefan

Publicerad 2011-09-09 18:17:24

din hjärna har väl alltid varit på semester ;p

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-09-10 06:00:04

Nej jag tror du förväxlar den med din mannen!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela