carolineae

16/4 - duktiga måndag.

Publicerad 2012-04-16 19:36:45 i Allmänt,

 


Nu minns jag återigen det allra bästa med att vara arbetslös: man har alla möjligheter i världen att ägna sig åt träning. Det finns inga som helst ursäkter man kan dra för sig själv i huvudet - eftersom man har tiden och man har orken. Men! Det stannar inte vid att man inte längre har några undanflykter att komma med - man vill faktiskt ingenting hellre än att träna!! Idag blev det yoga på morgonen och en springtur i spåret så här på aftonen. Jag har hittat lite fler yogavideos som jag får testa dagarna som kommer. Och squash med My på onsdag. Äntligen! Jag har längtat och trånat i sjutton månader efter det.
Samma träningsfenomen inträffade när jag var arbetslös efter att ha tagit studenten. Man får uppskatta och ta vara på när man har så här mycket tid. Förvisso kan man förstås tänka att jag går väldigt hårt på och kommer alldeles strax tröttna. Vem vet? Jag tänker rida på vågen så länge den varar!  Jag har dessutom dammsugit hemmet och städat toaletterna, tvättat kläder och städat ur badrumsskåpet. Klippt luggen och ätit pastasallad till lunch. En fin måndag. Får se vad för slags aktivitet kvällen bestämmer att utveckla sig till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela