carolineae

21/4 - i want to give you some good, good loving.

Publicerad 2012-04-21 17:23:13 i Allmänt,


Fika på Espresso House med Charlotte.

Åter igen en vecka som har skenat iväg. I torsdags hade jag faktiskt det gamla hederliga FF (föräldrafritt) och passade på att bjuda över Sandra och Charlotte på lite mys. Vi åt mat, spelade TP och tittade på en Bollywoodfilm - Moonson wedding. Väldigt trevligt. Inga stora trash/hemlighetsfester längre - som man tenderade att ha under FF på den faktiska gamla goda tiden.

Igår var en sådan där riktigt fin dag. Charlotte som sov på soffan verkade inte störas alls av mina morgonsysslor - göra i ordning frukost, plocka ur diskmaskinen, titta på Greys Anatomi bredvid henne i soffan och så vidare. Typiskt Charlotte. Men hon vaknade efter ungefär en timme när det ringde i hennes telefon. Därpå eggade hon mig till att söka lite jobb medan hon satt och hade det gott i soffan - vilket förstås var för mitt eget bästa. Sedan passade vi på att ta en promenad när det ändå var så fint snöoväder. Jag bussade ner på stan och tog en fika med Peter på Kalle på spången, vi tittade runt på den härliga, oväntade internationella matmarknaden som ägde rum på stora torget och jag spann som en katt när jag fick höra engelska talas igen; jag åkte hem och pratade en hel och fantastisk timma i telefonen med Sumit, mötte upp med Emelie och vi for hem till Dennis och tittade på In Time med Justin Timberlake. Helt okej faktiskt. Fast det beror väl på hur gott öga man har till Justin antar jag. Hur partisk man är och hur mycket man egentligen tycker om honom i smyg.

Lördag. Den har varit lugn och stillsam hittills - började med att mysa i soffan, dricka kaffe och titta på någon usel Hillary Duff-film som gick på teve som man ändå fastnade lite för sådär som man kan göra ibland; sedan tog jag mig ut i spåret och gick sju och en halv kilometer. Duschat, tvättat håret och ätit en lätt lunch (sparrissoppa och en liten bit knäckebröd). Jag har nu även funnit min väg till mammas bag in box i kylen och sett det hela som ett tecken på att jag ska ta mig ett glas såhär på lördagseftermiddagen och bara luta mig tillbaka. Pass på medan hon ligger och vilar.
Strax över till grannarna Sandra och Tommi som har en barnfri helg, och laga lite tacos tillsammans med dem, Charlotte och Jennie. Sedan kanske vi provar vår lycka och skicklighet på bowlingbanan. Tiden får utvisa.


Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-04-21 22:08:47

Hm, där ser man, när "katten är borta... "

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela