carolineae

12/7

Publicerad 2012-07-12 18:06:46 i Allmänt,

 
Jag har kommit på det hemliga recepetet på hur man ska (över)leva under morgonveckorna för att inte vara helt apatisk och död inombords: när jag kommer hem sover jag 1-2 timmar, sedan runt 17 startar dagen på nytt igen. Då är jag pigg och glad och kan ägna mig åt precis vad jag vill. Sedan sover jag runt elva tolv på kvällen och hoppar upp och startar igen klockan fyra. Veckan ter sig mer som en enda hel och lång dag, för det känns som att jag vilar mellan olika faser av dagen. Vilket på sätt och vis är bra för då går veckan väldigt fort, när man tror att det bara är en dag fast det egentligen är totalt (än så länge) fyra styckna! Eftersom det bara är varannan vecka och under tre månader anser jag att det är helt okej hälsosamt.
 
Jag har haft ff hela veckan, och igår kväll spexade jag till det med att sova på soffan. Sov som en gudinna. Ibland behöver man ett slags miljöombyte. Annars så har jag tittat lite på film, gått femman och lagat mat med Kim, tagit vaccination nummer ett på heptatit (hon övertygade mig att jag inte behövde ta rabies eftersom jag bara kunde åka in till sjukhuset om det blev något strul) men däremot lade jag istället till kolera och någon slags feber; sådana saker som man lätt blir drabbad av via maten. Och det skulle ju vara helt fenomenalt om magen inte havererar så mycket och ofta den här gången som förra.
 
Nu blir det snart ut på Björnön igen, den här gången med Emelie. Sedan säkerligen mat på det. Idag är det min lediga dag eftersom jag jobbar på lördag, men det struntade jag förstås blankt i och åkte in och drog mitt ICA-lass hur som haver. Känns bra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela