carolineae

5/7 - 'GRATTIS MAMMA!!' OCH DIVERSE FUNDERINGAR

Publicerad 2012-07-05 12:21:15 i Allmänt,

 
Först och främst, grattis till mor på 55-årsdagen! HURRA HURRA! Fast du blev firad i lördags så är det förstås inget fel i att bli firad på sin faktiska födelsedag.

Idag har jag en riktig vilodag, eftersom min kropp har varit såå slut (kan inte låta bli att maxa på cykeln till och från jobbet så jag blir helt död) och har sett tendenser till att en förkylning har lust att blomma ut. Så idag fick jag sova precis så länge jag ville - halv tio - och sedan har jag mest suttit vid datorn och telefonen och slängt ur mig frågor till diverse bolag och så kallade auktoriteter. Måste jag verkligen skaffa en biljett ut ur Indien? Gäller den här "lämna Indien i 60 dagar innan du får nytt visum" även om man besöker grannländer? Varför kan jag inte ringa till Indien överhuvudtaget vissa dagar? Och så vidare och så vidare. Vaccination. Kurser. Framtid. You name it.
 
Just nu är det mycket jobb som gäller. Efter idag kommer jag ha jobbat minst tio timmar övertid den här veckan redan. Och ackordet är högre än någonsin. Känner knappt igen mig själv! Och chefen min säger att han är väldigt nöjd förstås. Vem skulle inte vara det?
Jag har börjat ladda hem podcast-dokumentärer och program från radio som jag kan lyssna på min ipod. Så inte nog med att jag kammar hem massor med pengar så LÄR jag mig något samtidigt. Till exempel har jag äntligen fått det klart för mig att jag är ganska så ansiktsblind. Det tar tämligen många vändor innan jag till slut känner igen en person. Och att hänga med i filmer när skådespelarna byter kläder är inte alltid det lättaste. Det allra bästa är om folk har tatueringar, leverfläckar och andra enkla, permanenta kännetecken så man kan förstå att de är dem! Mer sådant åt mänskligheten.
 
Jag har lärt mig mer om veganrörelsen på 90-talet, Nelson Mandela (jag började nästan gråta på jobbet när han blev frigiven från fängelset), det här med ansiktsblindhet och dessutom den ekonomiska krisen i Sverige, även den på 90-talet. Bra grejer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela