carolineae

FÖR DET VAR DU SOM FICK MIN FALLSKÄRM ATT VECKLAS UT

Publicerad 2012-07-28 13:41:30 i Allmänt,

 
Veckorna flyter på. Försov mig big time i torsdags, vaknade klockan åtta och hade sovit på mobilen. Måste ha stängt av larmet i sömnen. Men ack vilken fantastisk sömn det var, helt värt att jobba 2,5 timme extra på eftermiddagen bara för den utvilade sakens skull.
Igår var jag, Emelie och Marie ut till Dennis i Tillberga och grillade mat denna soliga fredag (även om solen nästintill hade gått ner vid det laget) och sedan tittade vi på X-Men First Class och snackade om allt mellan himmel och jord (mest om alla sorters ohyra faktiskt).
Annars har det varit ganska mycket vila i veckan, återhämtning. Man behöver sådant också. Många power walks och även häng med Mattias. Fantastisk mat och även en bra film - Catfish.
Nu är det lördag, min lediga dag i veckan, och jag har vart med morsan till Tillberga och hämtat mobilen som jag tydligen bestämde mig för att lämna kvar där ute igår kväll och sedan var vi en sväng till Maxi. Dags att cykla ner på stan och möta upp My för en lunch. Sedan tänkte jag ta en enorm power walk och sammanstråla med Mattias ikväll. Det låter som ett bra upplägg. Imorgon blir det att träffa Charlotte en sväng innan jobbet.
 
Har bytt till morgonskift nästa vecka eftersom de behövde hjälp på inventeringen (varning för sneda blickar nästa vecka från övriga haha) så det är ingen tidspress på att umgås med människor. Skönt det! Har arbetat på att lugna mina nerver och mitt tålamod och inrikta mig mer på träning. Annars blir man så himla otålig ibland!
Det är ungefär det som sker nu. All is well.
 
 
Ps. Örebro var jättebra också. Vi snackade igen ungefär sex år kan man säga, lagade mat, drack lite vin på Pitchers och träffade autentiska Örebroinfödingar, promenerade i naturreservat och tog även en sväng på rean på stan. Härligt att göra lite små visiter sådär!

Fick hämta ut min lön på banken igår med hjälp av en lönelapp - old fashion style - eftersom ICA tydligen inte hade mitt bankkonto längre. Det kan jag tänka mig är lite kult för vissa även om jag själv inte var med och erfor den tidsepoken. Catching!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela