carolineae

14/3 - sommaren i fjorden.

Publicerad 2012-03-14 13:00:53 i Allmänt,


På grund av min bristande koncentrationsförmåga - som existerar på gott och ont - har jag idag sökt flera jobb i Norge. Eftersom det inte fanns mycket på den svenska arbetsförmedlingens hemsida klickade jag in på Norges - vilka i mina ögon erbjöd mycket mer attraktiva möjligheter. Fast jag har ju faktiskt funderat på Norge den senaste veckan, men jag ändrar min trosuppfattning var dag, som jag alltid har gjort. Väldigt ombytlig. Vilket gör att jag kan hamna var som helst när som helst, vilket i sig är ganska bra. Då vet man inte vad framtiden har i skjortärmen. Att bo där uppe bland fjordarna en sväng skulle kanske inte sitta helt fel? Fast imorgon kommer jag förstås ha ändrat uppfattning. Vi får helt enkelt vänta och se.

Annars har jag anpassat mig riktigt väl till det arbetslösa livet. Det är ganska fint. Hänga runt och träffa folk och roa sig. Men det funkar bara ett tag. Det är bra att jag njuter av det nu medan det varar. För även det kommer med all säkerhet att ändras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela