carolineae

18/3 - helg helg helg.

Publicerad 2012-03-18 23:58:35 i Allmänt,


Eller ja, det är väl inte så stor skillnad för mig när det kommer till vardagar och helgdagar, men man kommer in i andan liksom. Vänder kappan efter vinden. Så då tar jag ledigt från uppstyrar-plikter jag med. Med all rätt! Förutom att jag sökte till en hindikurs idag, men det krävdes ju knappast någon ansträngning. Jag tänkte att jag skulle bunkra upp med oändligt av möjligheter och alternativ när det kommer till min framtid; som till exempel att söka ett antal utbildningar till hösten, ha resor i backfickan, några arbetsgivare som suktar efter min arbetskraft och så vidare (eftersom jag satsar på just det här med oändligt med möjligheter kan jag knappast nämna dem alla) - så att jag i min tur kan välja och vraka.


Helgen har erbjudit än det ena än det andra. Fredag var nog den absolut slöaste dagen jag har haft i år - jag virkade nästan konstant hela dagen (vilket på sitt sätt var produktivt också förstås) och plöjde igenom säsong ett av Arkiv X. Jag hade mina sängkläder på mig till klockan åtta på kvällen då jag tyckte att det var dags att ta tag i den så kallade dagen genom att möta upp Sandra och Tommi för lite käk. Det var fint och lagom. Jag kände ingen press eller hets den här dagen.
Lördagen var desto mer aktiv, då jag, My, Johan, Elias och Petter tog en svängom till teatern för att kolla in utförsäljningen de hade på sina kläder. Vi fyndade inget. Efter det gick vi och åt mat (jag och My delade på en pizza) sedan gick vi förbi Edvin på en kaffe. Kul och lite märkligt att hänga med alla de gamla från ungdomens dagar. Det känns lite som om man var sexton igen. Men alltid bra häng för all del.
Jag och My tog oss hem till henne och spelade yatzy, målade naglarna och drack lite vin. Emelie kom förbi och vi tog ett parti med Settlers innan vi åkte hem till Fernando tillsammans med Andreas och fortsatte kvällen där i kortspelandets anda. Sedan åkte jag hem.
Gud vad detaljerat det här blev.
Hur som helst, idag har jag sytt lite kläder som har haft hål i sig (typiskt Indien), varit och handlat livsmedel med mor, pucklat lite på Stefan och spelat Settlers med Mattias och Emelie. Kort och gott så har det varit en fin helg.

Nu känner jag mig alldeles för hyper för sängen, så jag ska nog försöka titta klart på Fracture med Ryan Gosling. Typ fjärde gången gillt. Jag somnar ju bara hela tiden. Men en bättre nuna kan man nog inte somna till faktiskt.

OCH så vill jag förstås säga ett stort grattis till faster Eva som fyller år idag. Hurra för dig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela