carolineae

20/3 - jobbsökeri och second hand.

Publicerad 2012-03-20 13:52:24 i Allmänt,


Det känns lite som om jag bedriver ett litet kontor här hemma dagtid. Lite ordning och reda måste man ju ha. Dagens pass är i princip över eftersom morsan och Måns snart kommer hem och då blir det full fart. Men jag mosar ut mina ansökningar här och var; och det är förstås ingen dans på rosor eftersom varje jobb kräver sitt allra egna, just personliga brev. Så det är mycket skriva och dona. Min allra senaste pepp angående yrke (som finns ute på marknaden) är skogsröjare. Vad mer kan man vilja än att gå omkring och lalla och dona och röja i skogen och plantera om? Vara ute i naturen och andas hela dagarna. Bli lite smutsig och svettig. Det finns väl ingen som skulle ha något emot det? Oavsett vad det är för jobb jag har brukar jag oftast kunna göra mig ganska hemma i det och må gott. Sätta min egna lilla prägel på det så att säga.
Men när det kommer till min radie angående jobbsökeri så sträcker den sig ganska långt. Jag kan bli säljare, lagerarbetare, skogsröjare, personlig assistent, servitris, receptionist. Allt möjligt. Jag är helt öppen för förslag. Ge mig vad jag tål liksom.

Jag har även hunnit med en sväng till brödet & fiskarna och stadsmissionen. Hållit hårt i mina händer för att inte spendera några onödiga pengar. Så det blev förstås inga inköp. Jag ska kanske ta och trycka i mig lite lunch nu snabbt så Måns inte blir avundsjuk när jag får mat och inte han. Men han har förstås en banan här som redan är tingad till honom. Den får jag inte röra, säger mamma varje vecka. Hårda bud. Och så säger hon att jag inte ska få något påskägg i år, bara Måns. Hur blev det såhär?


Kommentarer

Postat av: Anso

Publicerad 2012-03-21 22:05:54

Anar man en viss avundsjuka kanske?

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-03-23 10:33:24

Nej inte skulle väl jag...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela