carolineae

23/3 - du räknar allt sorgligt

Publicerad 2012-03-23 13:09:11 i Allmänt,


Jag känner mig lite som en hemmafru faktiskt - nu har jag brownies i ugnen som väntar på att gräddas klart, och igår städade jag toaletterna och dammsög. Jag använder min tid lite grann som han, Hugh Grant, gör i About a boy - jag bestämmer hur lång tid jag ska nyttja till olika bestyr. En timme med det här, trettio minuter med det där och så vidare. Jag kan till exempel göra det klart för mig att jag ska söka jobb i två timmar, sedan ha lunchrast i en timme, innan nästa fas av dagen påbörjas. Mest så man inte ska hamna på villovägar och fastna någonstans. Fast jag lever förstås inte alltid efter det. Men ibland så. Jag är nästan klar med dagens sysslor (vilket idag har bestått av: tvätta indien-leggings, baka brownies, fylla på toapapper och sätta plastpåse i papperskorgen). Man måste ha dagsmål - hur små de än må vara - och se att man åstadkommer något för att inte krevera. Kvar på listan är att dona med tshirten inför maskeraden och motionera. Jag tänkte fånga solen tillsammans med Mattias och promenera lite, eventuellt på Björnön, och dricka kaffe ur termos som sig bör. Så då blir det både socialt och bra.

Ikväll är det myskväll på schemat tillsammans med My; det vill säga äta lite tapas, bygga pärlplattor och smutta vin. Hur magiskt låter inte det? Imorgon kommer Eva hit och på kvällen är det maskerad. Låter som ett bra upplägg. Veckan hittills har varit fin också, tiden flyger iväg i vanlig ordning. Var på informationsmöte på Arbetsförmedlingen i tisdags som var ungefär så givande som man kan fantisera att det skulle kunna vara. Tog en kvällskaffe med Emma och My igår inne i staden och slog till med ett besök hos Emelie efter det innan det var dags för sängen. Och liknande häng har det varit hela veckan. Fint det. Och diverse sysslor på dagtid. Livet fortsätter.

Våren är häär. Yessss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela