carolineae

25/3 - rismjölk och äggersättningsvåfflor så att säga.

Publicerad 2012-03-26 14:25:34 i Allmänt,


Grattis på våffeldagen!!! från mig och Mattias.

(Jag låtsas som om jag skriver det här igår, den 25e, för egentligen ville jag uppdatera och gratulera på våffeldagen men jag iddes inte sno in bilderna från mobilen. Men idag så!)

Så "idag" har det varit helt fantastiskt väder. Makalöst. Jag tog en liten promenad till affären i den strålande solen, sedan lagade mamma en jättesmarrig kantarellsoppa åt mig och Eva och till det åt vi veckosalladen mamma gjorde häromdagarna och rågbröd som jag handlade på ICA. GOTT! Sedan hängde vi bara och Stefan kom över på en kaffe och jag tvingade på honom några partier Yatzy. Klassiskt.
Efter det - eftersom morsan visade noll intresse i att köpa ett våffeljärn för att bruka det en dag - tog jag mitt pick och pack och åkte hem till Mattias där man med glädje firar våffeldagen! Helt utan någon motståndsrörelse. Så vi lagade våfflor och så tittade vi lite på världsmästerskapen i Starcraft (!!!) - trodde inte i hela mitt liv att jag skulle titta på något sådant. Fast jag varvade det med att spela Funtowers på hans mobil, vilket kanske i sig är precis lika besynnerligt som att vara fantatisk med Starcraft, när man gör det så intensivt som jag gör det. Efter det såg vi på It's kind of a funny story, vilken var rätt trevlig och lättsam - om än lite klyschig. Efter det fortsatte vi förstås att titta på mästerskapen lite grann. Jättekonstigt. På vägen ut missade jag sista trappsteget och ramlade, vilket jag fann ganska underhållande. Vänta jag bara tills jag kommer upp i åren, eller hur morsan?

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-03-26 19:12:40

Ja, där ser du! Det är som du brukar säga till mig "- det ordnar sig, morsan!" Du fick dina våfflor till slut :-)

Sedan kan jag tycka att du inte behöver göra det som jag gör, ex missa trappsteg... du borde istället lära dig av mina misstag istället för att göra på samma sätt...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela