carolineae

26/3 - is there room in your life for one more trip to the moon?

Publicerad 2012-03-26 14:49:59 i Allmänt,


Jag passade på att titta igenom de övriga få kort jag har tagit med mobilen de senaste veckorna. Inte helt otippat är ungefär 90% av dem på mat. Här kommer några exempel:

Sojakorv på ICA Maxi med pappa.
The word was on the street att Maxi hade börjat med vegetarisk korv i restaurangen där utanför kassorna, så det kände jag ett enormt behov av att uforska. Pappa stöttade mitt projekt och vi tog en sväng dit efter IKEA .


Fredagsmys med mat och film med mamma.
Det gick lite i sommarens stuk med broccoli, lök, tomater, champinjoner, tofu och sojakorv på grillspett tillsammans med en potatissallad med äpplen gjord på äggfri majonäs. Morsan passade förstås på att stoppa i sig lite kyckling också. Ps det är morsan som får stå till svars för ölen.

Lunchdags.
Jag hade gjort i ordning olivtapenade och kände då att jag behövde komplettera det med en slags pastarätt. Så jag lagade en, om jag får säga det själv, fantastiskt god pastasås gjord på havrematlagningsgrädde, vitlök, lök, grönsaksbuljong, fryst hackad spenat, soltorkade tomater, gröna och svarta oliver samt veg-bacon. Gottttt.


Morgonstund.
Jag hade tofu som var på snäppet att gå ut så jag passade på att göra en tofuscramble till frukost - tofu, oliver, champinjoner, tomater, lök och spenat med en skvätt sojayoghurt i för att det ska bli lite saftigare. Och krydda på det. Till det, en skiva med rostat bröd, lite grönsallad och hemmagjord hummus. Det var oväntat gott faktiskt.

Det var det när det kommer till matbilderna. Spännande lektyr.
I fredags så lagade jag, My och Johan fantastiska tapas och hade en riktig festmåltid. Jättefestligt. Vi drack lite vin, lyssnade på musik och satt timmar med pärlplattorna. Så som det ska vara liksom. Fin fredag.
På lördagen försökte jag mig åter på browniesarna som hade blivit lite brända dagen innan; den här gången brände jag dem inte men de var inte nå goda hur som helst. Jag slopar det receptet hädan efter. Jag satt och tejpade namn, nummer och stjärnor på min cricket-tisha (som jag hade lånat av Mattias) och sedan anlände Eva från storstaden. Damerna satt och målade sina naglar kvällen i ära, och vi hade det trevligt. Vid halv sex-tiden bar det av mot festligheter. Anders och Anso hade sin 30års-maskeradfest. Det var riktigt trevligt. Lite frågesport, god mat och efterrätt och kaffe, vin, prat och dans. Mycket fint!



På björnön med Mattias. Vååår.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela