carolineae

30/3 - show me how you do that trick

Publicerad 2012-03-30 10:57:37 i Allmänt,



Det har varit en mycket fin vecka - fika med Charlotte på stan, film och popcorn med Mattias, matlagning med Pepe, mat- och bröd'lagning' plus pussel med Emelie, fika hos My, mycket promenerande och så vidare. Fullt upp med andra ord. Har sökt några jobb, till exempel bärsäljare, sådana som står utanför köpcenter och säljer bär - vilket jag blev ganska pepp på. Ibland finner jag tjusning i de mest underliga saker.
Adecco Norge ringde mig igår och pratade norska med mig. Först tänkte hon skicka mitt CV vidare till 'hospitality', men när hon förstod att jag fortfarande var i Sverige sa hon att jag måste komma dit först så de kan skaffa jobb åt mig! Så det var ju lite förargligt, men de verkar ganska ambitiösa om de faktiskt ringer upp folk hit och dit. Jag tittade på bussresor härifrån till Oslo - 450 t/r. Svinbilligt! Fast jag ska väl inte åka nu, men det kan vara bra för mig och alla andra att veta. 6,5 timmes bussresa - piece of cake.

Idag skiner solen och jag ska med all sannolikhet sammanstråla med Mattias på stan senare. Vad vi ska göra vet jag däremot inte. Kanske ta ett back in the day-häng i Vasaparken. Ikväll är det något ståhej på teaterbaren, vilken jag ännu inte har invigit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela