carolineae

6/3 - arbetslös, blåbärspaj, groddade bönor och Laxmi

Publicerad 2012-03-06 13:35:50 i Allmänt,

 

Som ni förstår av rubriker cirkulerar mitt liv ganska mycket runt mat för tillfället, det är min största hobby faktiskt. Fantastiskt kul. På riktigt alltså.

 

Idag har jag vart ganska nyttig. Städat toaletterna och skrivit ett personligt brev, mot alla odds. Det är inte så jobbigt när man väl har börjat. Och så har grannen som ska flytta varit och plingat på, och frågat om vi ville en bokhylla, så jag sprang in och tittade. Nu har jag peppat upp morsan som tusan på den, så hon ska titta när hon kommer hem. Gratis liksom, vad kan det skada.

 

Igår sorterade jag bland de fler än tusen bilder jag har från Indien (fler när jag får tillskott från Shelleys kamera), så det är lite mer överkomligt för folk att titta igenom. Tog en fika på stan med Mange och uppdaterade varandra lite granna. Jag provade även kiwisorbeten som jag hade gjort dagen innan, men den var lite för syrlig och frän för att vara bra. Nästa gång. Sedan tog jag en power walk och åt middag och åkte hem till Mattias och (han) bakade blåbärspaj och så tittade vi på Warriors. Ganska redigt bra film faktiskt.

 

Helgen blev mycket häng med min kära My, som har som ett härbärge för arbetslös Caroline. I fredags lagade Johan mat åt oss och My försåg mig med lite vin, sen gick vi ut en sväng på stan. På lördagen blev det lek med brorson Måns, på Vallby friluftsmuseum till exempel. Kul med djur! På kvällen var jag hemma hos My, och Ronja - numera storstadstjejen - kom och joinade oss. Lugn pratkväll.

 

Så jag har lyckats hålla mig upptagen de här senaste dagarna, vilket är bra. För man blir så fantastiskt uttråkad som arbetslös. Man blir galen i huvudet. Kiss i hjärnan. Strax kommer pappa hit från Dalarna och då ska vi äntligen prova Laxmi på stan, som påstås ha fin indisk cuisine. Ikväll blir det hockey med honom och bröder. Testosteron.

 

Idag var mina fina mungbönor färdiggroddade. Hurra och mums!


PS jag fixade tillbaka min facebook igår. Alldeles för arbetslös, sällskapssjuk och för mycket tid i mina händer. Tills vidare.

Kommentarer

Postat av: My

Publicerad 2012-03-06 19:14:34

Puss på dig baby =*

Alltid välkommen hit!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela