carolineae

7/3 - VIK - Oskarshamn. Vafalls?

Publicerad 2012-03-07 09:38:21 i Allmänt,





Gårdagen med far blev väldigt mysig - först åt vi lunch på Laxmi (som enligt mig inte alls lever upp till de indiska förväntningar man kan ha, men det var okej) och jag pratade sönder hans öron om Australien och Indien (det var faktiskt han som frågade). Och sedan gick vi vidare till hans hotell där jag visade lite bilder från när jag och Shelley var i Indien. Och pratade så hans öron blödde lite mer.
Efter det gick vi några meter till Kalle på spången där vi tog en kaffe samtidigt som vi inväntade våra bröder respektive söner. Hockeydags. Anders fick vara tålmodig och pedagogisk och svara på alla frågor som jag ställde under den här 3x20 minuter långa matchen. Jag är desto mer kunnig om hockey nu än vad jag var tidigare. Tack Anders. Det blir så mycket roligare då. VIK spelade ibland så brutalt dåligt så det gjorde ont. Om jag får säga det själv. Oskarshamn vann med all rätt. Om jag får säga så också. De får ta och rycka upp sig lite. VIK. Från att inte veta några regler överhuvudtaget till att kunna göra ett bedömande av en match på det här viset är ganska imponerande eller hur. Det är väl inte så att man trampar någon på tårna??

Idag blir det förmodligen ganska fullt upp också. Nu alldeles strax följer jag med pappa en sväng på IKEA där han ska storshoppa som vanligt när han är i Västerås (på order från högre makter skulle jag tro). Sedan har vi rekryteringsmässan, handla på ICA Maxi, en lunch skulle förstås sitta fint någon gång under dagen. Och ikväll bjöd My hem mig för mat och solning och så vidare. Så det blir riktigt fint det också.

Kommentarer

Postat av: My

Publicerad 2012-03-07 22:56:51

Får Fylla på den lilla brännan på lördag =*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela