carolineae

UNGEFÄRLIGT FRISKER + JULPYSSEL

Publicerad 2012-11-22 23:29:00 i Allmänt,

 
Nu har energin äntligen återvänt till mig, som jag har längtat efter den! Jag har inte jobbat något på hela veckan, söndag - onsdag, och det har känts som om livet i lägenheten var mitt nya liv, mitt liv för alltid. Som om man aldrig kommer få komma ut i samhället igen, som om man aldrig kommer få energi till något igen. Fast man vet att det inte är så förstås. Och nu har jag fått livskraften åter. Thank god. Så idag tog jag en promenad hem till Marielle (och Stefan) och fick min allra finaste och färskaste nypa luft på många, många dar. Därefter ägnade vi ett otal timmar åt att pyssla med julkort, smutta på lite glögg och lyssna på mängder med julmusik. Guuud vad roligt det är att hålla på. Sedan kom bror Stefan hem och lagade en utsökt middag åt hela sällskapet. Därmed var dagen komplett. Nu ska jag sakta, sakta få komma tillbaka till livet igen. Och de goda nyheterna med att jag blev såhär sjuk är att jag faktiskt var hemma och tog det lugnt så att min fem veckors-långa förkylning verkar ha gett med sig också. Hurra!
 
För övrigt har jag ändå haft ganska så bra sällskap och moraliskt stöd dessa dagar:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela