carolineae

20/10 DELHI

Publicerad 2012-10-20 09:55:00 i Allmänt,

 
Snabbinlagg!
Jag har det bra, bor hemma hos Sumits familj. Livet som ogift blandpar i Delhi ar ytterst begransat. I forrgar traffade jag Shelley och sa farval till henne som i denna stund numer ar i Kina och halsar pa sin halvsyster. Befinner mig i den mest intensiva stadsdelen i Delhi - Pahar Ganj. Speciellt om du ar gori som jag - det vill saga, du besitter fager, ljus hy. Myllrande, lang marknadsgata med gamar till forsaljare, lemlosa och brannskadade folk pa gatorna, sma barn som vill ha pengar och inte slapper taget om dina klader, vad som kanns som tusentals manniskor och alla forsoker prata med dig. Plus trafik pa det. Pahar Ganj ar det ultimata indientestet. Jag tycker jag hanterar det ganska val vid det har laget. Sumit ar hemma och jag utfor lite shopping. Saga vad man vill om Pahar Ganj, men de har det mest attraktiva utbudet (for goris och goras i alla fall - turister) och de billigaste priserna. Take it or leave it. Nu ska jag skriva ut min flygbiljett och vantar pa att skraddaren ska bli klar med ytterligare en indisk dress som jag rakade springa in i pa vagen hit. Sedan bestaller jag hamtning av min indiska man. Pa mandag kommer jag hem igen. See you then.
 
 

Kommentarer

Postat av: Charlotte

Publicerad 2012-10-20 12:05:31

AAAAAH!! 😂 Fantastiskt att du kommer hem, även om det säkert känns tråkigt för dig också. Delhi verkar seriöst galet, haha starka nerver krävs för att fixa det!

Postat av: Emser

Publicerad 2012-10-21 01:46:47

Åh jag är imponerad att du klarar dig så väl, måste vara det ultimata stresstestet för dig :D Helt sjukt att du kommer hem redan, helt sjukt bra alltså! Det gör mig glad iaf :) <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela