carolineae

INDIEN - SVERIGE

Publicerad 2012-10-24 08:58:17 i Allmänt,

 
Home again. Flyget var väldigt smidigt och bekvämt, såg en bollywood-film, åt lunch, sov tre timmar, såg en film, åt macka och sen var jag i Finland och hoppade direkt på planet till Sverige. Drack kaffe. Landade.
Var förstås väldigt tråkigt att säga farväl till familjen Kumar Nehar, speciellt barnen. Och förstås allra helst Sumit. Men förhoppningsvis kan vi ses igen.
Nu har jag mitt gamla svenska nummer för alla som undrar.
Igår tog jag en efterlängtad lunch på Kajen tillsammans med Emelie och sedan uträttade vi några ärenden till stan och därefter besökte vi mitt kära ICA Maxi.
Jag storlagade indisk mat från scratches i fyra timmar igår. Hemmagjord paneer (färskost) och ghee (klarnat smör) bara för att jag skulle kunna göra en av mina favoriträtter - palak paneer (spenatgryta). Men i slutändan så lagade jag klart maten, förutom chapati-brödet, sedan stupade jag i sängen kl 21. Jetlagged I suppose. Men jag vet att MIN palak paneer inte smakade som DERAS palak paneer.. why like this?
Nu började jag dagen med indiskt masala chai. Det var bättre åtminstone.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela