carolineae

En förmiddag i april

Publicerad 2013-04-11 12:14:00 i Allmänt,

 
Idag har jag en sådan där ledig dag från jobbet. Vaknade av alarmet halv nio och ringde till Indien och sa hej med min nyvakna röst, som jag brukar göra när jag jobbar kväll. Sumit diggar den rösten. Sedan tog jag en ordentlig morgondusch innan jag och My åkte till Ikea för att festa på deras morgonbuffé och ta en lätt morgonshoppingrunda i varuhuset. Jag fick med mig 5 små ljusstakar, nu saknas bara ljusen. Och dessutom en kopplingslist till min lampa som jag fyndade på loppis i söndags (tillsammans med ett nyckelskåp, en tavla, en slags liten spegel med låda och en smyckeshållare). En väldigt god start på dagen med andra ord. Dessutom har jag äntligen fått min semester beviljad! I juni. Om jag har tur kan jag även låna ut min lägenhet den månaden så slipper jag massa extra kostnader. Snart blir det att köpa flygbiljetter och trotsa väder och lek i Nepal, med dess hetta, regn och iglar. Nu blir det storstädning av lägenheten och sedan ner på stan med Marielle säkerligen följt av lite kaffe, pyssel och inspirationsprat.
 
 
My och jag på brunch! Dock från i lördags.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela