carolineae

lördag och ledig helg!

Publicerad 2013-04-13 14:48:00 i Allmänt,

 
Det blev en rejäl sovmorgon idag! Har sovit som en prinsessa hela veckan, däckat nästan direkt när jag har gått och lagt mig även om jag inte har känt mig sådär överdrivet trött. Så det har inte blivit så himla mycket läsning. För att kompensera denna sovmorgon så blev det full fart med att koka kikärter och små vita bönor - så jag kan ha mängder och mängder av dessa glömda pärlor i frysen, pyssla färdigt med pigtittaren som jag köpte på loppisen på Rocklund i söndags (jättenöjd nu!), och så har jag överfört bilder och dokument till min externa hårddisk eftersom jag har en känsla av att skärmen på den här laptopen kommer haverera när som helst. I nuläget måste man ha den i exakta vinklar för att den ska fungera överhuvudtaget, och antalet på dessa exakta vinklar tycks minska systematiskt.
 
Det blir nog till att fortsätta med dessa bestyr som för nytta med sig ett tag till innan de rena nöjena äger rum. Hem till mamma en sväng för att hämta mitt balkongbord och låna hennes stege, se om hon har en jättejätteliten skruvmejsel och sedan lyckas få upp lampan i sovrummet. Om jag har tur (och mest självdisciplin) tar jag även itu med bråtet som ligger på balkongen och forslar iväg det till återbruket.
Jag ringde och pratade med migrationsverket igår, och alla papper har kommit in! Så det var ett gott tecken. Nästa steg var tydligen att invänta ett brev, och det brevet skulle skickas till en av oss, vi vet inte vem, inom ramen av en okänd tidsperiod. Känslan av insikt och upplysning som infinner sig efter bara några minuters samtal med dem är obeskrivlig.
 
 
Pigtittare innan förvandling (bortsett från uppe i högra hörnet..)
 
Och efteråt.. fantastiskt oväntat nöjd!
 
 
 
Och förra veckans alster..
(duken)
 
 
Tack och hej!

Kommentarer

Postat av: mY

Publicerad 2013-04-13 16:10:08

Yeah!
Supersnyggt ju! Önskade jag också kunde göra verklighet av alla bilder i huvudet så där :p

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-14 21:04:10

Ja,det blev kanonfint!!

Postat av: Charlotte

Publicerad 2013-04-15 10:51:27

Verkligen fantastiskt fint! Duktiga du!! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela