carolineae

Aug. 18, 2013

Publicerad 2013-08-18 22:53:00 i Allmänt,


Min helg i bilder ungefär. Jag fick frukostsällskap på lördagen av My; vi åt, drack kaffe och pratade bort någon timme sådär på morgonen. Eftersom det var så himla fint väder passade jag på att äta lunch och läsa på balkongen innan Emma kom förbi. Det ledde vidare till matlagning, vin-och öldrickande, massor av prat och filmen the place beyond the pines. En verkligen superfin afton med en superfin tjej. Idag fick jag sova lite extra, för även om man jobbar kväll så sover man knappt nå mer än på förmiddagsveckorna. Märkligt fenomen det där. Det finns en hel del annat man vill lägga vantarna på då. Och senare denna dag fick jag och Stefan fick upp tavellisten och jag satte dit mina mängder av drömfångare som jag har längtat så länge efter att få göra! Ännu ett steg på vägen i sovrummet. På kvällen invigde vi ett nytt expansion hemma hos Mattias. Fin helg!
I torsdagskväll när jag pratade med Sumit fick jag för mig att jag skulle åka ner till Indien i september för att överraska honom på sin födelsedag (förstås måste jag berätta innan att jag tänkt komma, men ni förstår). Jag har ju faktiskt nästan två veckor ledighet till mitt förfogande nu, så det skulle vara möjligt. Och det är alltid hans enda önskan när jag ber honom om tips till hans födelsedag. Att han ska få träffa mig. Även fast han medvetet bara drömmer liksom. Så då hamnade jag lite i den här så kallade iver-extasen, som jag tenderar att göra ibland och hjärnan arbetar på högvarv. Men framåt midnatt så lugnade jag ner mig och såg till att vara lugn och sansad (även om jag redan innan jag gick hem från jobbet pratat med chefen om möjligheterna att åstadkomma detta - ni förstår nu hur impulsiv jag är!). Hur som helst kom jag fram till att jag måste hålla på denna ledighet tills han kommer/ifall han inte kommer. Moget va?
Nu väntar en fullspäckad vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela