carolineae

torka aldrig tårar utan handskar

Publicerad 2013-08-22 00:26:00 i Allmänt,

Idag kom My förbi och vi fick äntligen in vår mysdag tillsammans. Det blev hemmagjorda veggoburgare med bröd och pommes och tillhörande dipp (efter jag blivit så avundsjuk på alla som äter det i restaurangen på jobbet den här veckan, dock av den icke-attraktiva köttvarianten), hon var söt och överraskade mig med en present och jättefint kort! Och sedan såg vi, något som jag vill rekommendera folket där ute att se, Torka aldrig tårar utan handskar, en triologiserie (från början böcker) vars existens jag aldrig vetat om tidigare, men som My introducerade för mig idag. En sann berättelse om ett gäng homosexuella grabbar och män som levde och umgicks i Stockholm på 80-talet när aidsen slog ut ordentligt. Otroligt fin och berörande. Se den! Bara en timme per del. Vi kunde inte lägga band på oss så vi slukade allt på en och samma gång.
 

Kommentarer

Postat av: My

Publicerad 2013-08-22 00:56:52

Puss på dig baby!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela