carolineae

"jag fyller tjugosju"

Publicerad 2013-08-29 16:46:00 i Allmänt,



Helgen var riktigt fin, trots att den var fylld av arbete. På fredagen kom Emelie förbi och vi lagade mat och hade lite av en pysselstuga. På lördagen var det först jobb och sedan mötte jag upp med Charlotte, Marielle och Sandra på den lokala kvarterskrogen här på Odensvi, det vill säga Alberts pub. Tanken den kvällen var att vi skulle gå ut och äta, och eftersom Marielle hade hört att det skulle vara spelning där den kvällen tänkte vi, varför inte? Sagt och gjort. Vi drack vin (hur billigt som helst om man jämför med i stora staden!), åt pizza och var omgivna av diverse människor i övre medelåldern och dessutom två brudpar som firade sin fina dag på Alberts av okänd anledning. Senare kom bandet på, och det visade sig att hälften av bandet jobbade på ICA, så det var ännu en överraskning! Hur som helst var det en fantastisk kväll på lilla Alberts pub. Vi brudar tillsammans med de andra - lite mer destruktivt lagda - gästerna skapade fullt hus och fullt drag!

På söndagen var jag och mor iväg på marknaden. Det var strålande sol och alldeles tillräckligt med människor där på Rocklunda. Vi gjorde några fynd, åt langos och brända mandlar och kände oss nöjda! På kvällen var det jobb som gällde.

I tisdag var det då dags för min stora 26-årsdag, vilket inte känns jätteplötsligt eftersom jag allt som oftast berättar hur gammal jag kommer bli inte hur gammal jag är. Det kan bli så förvirrande annars, det är bättre att fråga när någon är född, om man ska vara en riktig paragrafryttare. Så nu kommer jag nog snart att gå runt och säga att jag fyller tjugosju. Inga konstigheter. På dagen på den där tisdagsfödelsedagen var jag hem till Sandra och barnen, tillsammans med Charlotte och Marielle där jag blev firad, fast jag inte alls hade väntat mig något sådant! Det blev fika och presentkort på Indiska och Panduro (kan det bli bättre?) och massor med bus och kel med barna innan det var dags att bege sig ner i lagerlokalen.

Idag har jag varit ledig och passat på att vara ledig, vilket man inte alltid är så duktig på att vara. Men det har blivit lite städ och en sväng till affären. Snart ska jag möta upp Mattias och Emelie för en god måltid och någon omgång av Settlers.

Kommentarer

Postat av: Charlotte

Publicerad 2013-09-10 12:56:43

Slänger iväg en kommentar så du vet att jag läser, keep on writing!! :) xx

Postat av: Emma

Publicerad 2013-10-14 03:30:24

Maha jag är likadan med åldern, men börjar bli bättre på att säga min faktiska ålder. Brukar bli, som i en utandning: "Jag är tjugofyra-född-åttionio". Snart tror jag att jag kommer börja säga ungefär: "trettionio-var-trettioåtta-i-fjol" eller liknande åldersförnekande... Puss på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela