carolineae

Amsterdam

Publicerad 2013-03-17 16:39:33 i Allmänt,

 
Nu har jag och Charlotte precis kommit hem till Västerås efter fyra fina dagar i Amsterdam. Ungefär hur kul som helst att träffa Lorain och Robbin igen; och trots att det har gått ett och ett halvt år sedan jag såg dem sist så känns det som om tiden har stått stilla och vi för alltid har bott med tillsammans, precis som förut.

På torsdagen när vi anlände så mötte Lorain upp oss på centralstationen och vi tog en promenad hem till henne innan jag och Charlotte poppade ut på marknaden i närheten och tittade runt och mötte upp med Robbin medan Lorain färgade sitt (enligt henne) helt odrägliga hår. Sedan lagade vi mat, drack några glas vin och pratade. På fredagen gick vi upp tidigt och sprang tillbaka till marknaden och den här gången blev det några fynd (Holland är billigt!) innan vi fortsatte allihopa in till city och fortsatte titta runt. Vi åkte hem till Robbin och fick se hans hem och beställde hem mat (indiskt för mig) och hade det bra. Vid åtta på kvällen så drog Robbin från sin egen lägenhet, han skulle till sin hemstad, och lämnade oss brudar kvar där. Vi passade på att köpa snacks och vin i affären och mysa till en film innan vi tog vårt pick och pack och åkte tillbaka till Lorain. På lördagen var det jag, Charlotte och Lorain eftersom Robbin inte var hemma, och vi strosade runt i staden och affärerna och åt de pommes från ett välkänt pommes stånd. Både jag och Lorain firade denna dag med att färga håret. Mitt blev lite mörkare blont ungefär. Jag var otroligt urless på mitt forna hår. Vi åt mat, drack vin, tittade på film och sedan pratade vi in på småtimmarna.
 
Jättefint att se dem igen! Och en jättefin stad!
 
 
 
 
Långt ifrån Goa-värme dock...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela