carolineae

Maj, drömmar, planering och sol

Publicerad 2013-05-12 13:26:00 i Allmänt,

 
Vår och sommar på intåg och här rullar saker och ting på som vanligt. Kommit igång med gymmandet tillsammans med Marielle, vilket alltid är en hit. Sumit har haft intervju på ambassaden, och nu är det kanske en 2-3 månaders väntetid bara för att höra från migrationsverket att de sätter igång med ärendet? Inte mycket att göra åt det i stunden. Tre veckor kvar tills jag beger mig tillbaka till Indien, ett besök till Darjeeling och runtom i Sikkim (nordöstra Indien) och kanske även en sväng till Nepal om vi inte blir helt förälskade i den avlägsna bergstrakten Sikkim. Vi får lyssna på våra hjärtan.

Igår strosade jag och Charlotte runt på stan och tog det piano. Shoppade lite (basic träningskläder och såna saker), åt lunch och drack kaffe. På kvällen hade jag besök av Charlotte och My, och vi spelade lite kort, backgammon, drack lite vin och pratade. Trevligt!
Idag går mer åt städa/planera/tänka-hållet och även förstås kalas för Måns som fyller 3 år!

Nästa vecka jobbar jag 4 dagar och har en 3 dagars helg vilket kommer bli fantastiskt. Sumit är så exalterad över vår resa att han har börjat packa sitt bagage redan nu! Vilket kanske är att ta i. Men sådan framförhållning stöter man sällan på i Indien.
 
Lite balkonghäng igår! Bilden snodd från My och hennes moderna mobil! Puss.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela