carolineae

att röra på kroppen

Publicerad 2013-09-18 16:36:00 i Allmänt,

Gudars vad skönt det är att komma igång med ordentlig träning när man har varit slö en stund. Jag har hittat tillbaka till gymmet den här veckan och förstår verkligen inte varför jag någonsin lämnade det (ok jag åkte till Indien) när det känns så fantastiskt. I min ungdoms gyllene dagar spenderade jag oändligt med tid på löga/kristansborgsgymmet så just de ställena är verkligen hemma för mig och jag går in i något meditativt läge när jag väl är där. Otroligt skönt!
 
Lördagen spenderades med Mattias och vi gjorde en liten affärsraid på Erikslund, vilken vi delade av med en lunch på pizzeria Lorenzo och strandstrosande på Lögarängen, eftersom det var så otroligt fint väder! Sedan återvände vi till affärerna för ett sista ryck innan vi åkte hem till honom och drack milkshakes och slutligen kollade på Batman - the dark knight rises med Emelie.
 
Söndagen fortsatte i samma fina tempo och jag tog en promenad ner på stan och mötte upp med Charlotte och Sandra för en lunch/kaffe. En hel del prat och en del affärsstrosande - hittade lite små heminredningsdetaljer som till synes kan tyckas onödiga men som ändå alltid tycks vara lämpliga och behövas. Men det tar tid att boa in sig i ett nytt hem.
 
Denna vecka har bestått av jobb, gym och en förhandsvisning på bio av filmen Before Midnight tillsammans med Mattias. Idag är min fredag eftersom jag är ledig imorgon och jobbar hela helgen. Så nu ska jag duscha, äta och invänta brudarna (Marielle, Sandra och Charlotte) som ska komma och göra mig sällskap denna afton.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela