carolineae

Stockholm x2, skolor och praktik

Publicerad 2014-02-27 22:22:00 i Allmänt,

Vi hade en superfin dag i Stockholm med Eva helgen som var. Vi var på Naturhistoriska och Cosmonova, och sedan for vi hem till faster Eva för tillagning av god mat kombinerat med vin och snack. Asbra!
 
 
 
Dagarna därefter har bestått av träning.. skola.. bakning.. ja vad mer? Jag var hem till Mattias en sväng igår och lagade mat och tittade på film. Sumit hade ett stort prov idag så han har förberett sig för det i veckan, supernervös! Men vi får se hur det gick senare.. han byter lärare på måndag så han är lite orolig för vad komma skall, efter ha haft den här rara, tålmodiga kvinnan. Håller tummarna! Men lite stränghet (av det svenska slaget) kan ju sitta bra med. Inga dumstrutar och daskningar som av det indiska slaget. Det leder nog inte till så mycket gott i längden.
 
Jag var in på min blivande praktikplats idag och sa hej! Från och med måndag så blir det en månad ute i butik, så det blir nytt och spännande. Så mycket som händer och sker, så mycket variation och härliga människor, så jag tror knappast man kommer hinna tröttna på att gå i skolan överhuvudtaget under den här utbildningen. Hur som helst så ska jag vara på Viksäng.
 
På lördag blir det mer äventyr, tillbaka till Stockholm faktiskt! Först ska vi ha en blind couples date med en svensk tjej som jag har pratat med i 1-2 år nu, bara på nätet, och hennes indiska karl. Det började på en sajt som heter indien.nu där man kan diskutera ALLT som har med Indien och göra, och läsa bloggar och nyheter osv. Så där har vi haft lite sporadisk kontakt under åren. Nu bor hon och hennes karl (de bodde i Indien fram till november eller nå sånt) i Märsta, så vi ska ta en sväng dit och hälsa på dom innan vi alla far på den indiska skönhetstävlingen som sker någonstans i Stockholm City. Så en afton i indiskt tema absolut! Det ska bli kul!
 
Och imorgon ska jag och Stina äntligen titta in på Veggoköket och se vad som händer där! Chansen är nog stor att man hittar fina veggoprodukter... gonatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela