carolineae

don't ya love her as she's walkin' out the door

Publicerad 2011-04-08 03:29:00 i Allmänt,

- like she's done one thousand times before

värst vad australienska dollarn har droppat. den låg på 7,2 när vi drog hit och nu ligger den på 6,6. känns väl kanske bra när man konverterar priser i huvudet till svenska kronan, men inte när man konverterar lön och sparande. spelar väl ingen roll egentligen när man är här. men nu kan ju ni spara och dra hit istället - kan ni leva som kungar.

har vart en fin vecka som kutat iväg som vanligt.
i tisdags tog jag mig samman och kämpade mot min trötthet och åkte till bronte med michael och åt på IKU (all vegan!), sen drog vi till centralstationen och hämtade charlotte och vidare till newtowns biograf - såg på biutiful. en spansk (tung fin tragisk?) film. var helt OK, men nää. gillar den inte så mycket; den gjorde inget större intryck eller förändrade mitt liv på något sätt. sen hem och sov fantastiskt gott.

i onsdags drog jag in till junction och tittade runt lite i affärer. köpte en sjal på rea (nu tydligen ännu billigare än jag trodde, när man konverterar till svenska) och lite matvaror. hem och lagade och experimenterade med linser. är brown rice samma sak som råris eller?
sen ner till stranden och ta en kaffe med william, trots att det var kaaallt. blåser jättemycket. sen jobb.

igår gick jag och charlotte (som unnade sig en sovmorgon?) till le paris-cafét och tog en kaffe. träffade snubbarna som jag lisa och hanna spelade kubb med i somras också! de spelar på beach rd nästa helg så om jag är ledig kan man gå dit. sen tog jag min power walk, jobbade och sen hängde lite hemma hos william.

anyyyway. nu är klockan elva så jag har 6 timmar att spendera på bästa möjliga sätt innan det är jobbdags! sen tycker michael att man ska pallra sig till kings cross för det är nå band som håller på och spelar. ska försöka att inte vara lat - och lyckas ta mig ur bondi. imorgon vill jag gå på marknaden i glebe (första lediga lördagen in ages), den ska vara fantastisk.

och jag lyckades koppla in michaels usb-stick i stereon på jobbet igår = jag mosade the doors hela dagen. tur att raj inte misstycker.

Kommentarer

Postat av: Anders

Publicerad 2011-04-08 13:37:53

Mm, jag kollar bara på filmer som kan tänkas förändra mitt liv, annars är det liksom inte värt besväret. Att se film bara för underhållningen är ju töntigt...

Postat av: caroline

Publicerad 2011-04-11 04:08:00

haha 'mm'!

men den var ju inte så underhållande heller, den var ganska seg! man fick liksom kämpa för att hålla sig road typ?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela