carolineae

10/8 - Reseplanerande

Publicerad 2011-08-10 07:59:52 i Allmänt,


Fastnade totalt i att planera Australien-resor denna eftermiddag. Det märkliga är fenomenet att desto mer tid man spenderar på att planera resa, och ju mer man efterforskar, desto längre verkar man komma ifrån ett faktiskt slutresultat. Möjligheterna är för många liksom. Men nu har jag tittat på lite paketturgrejer in the outback som man säger, och jag funderar på om jag ska satsa på en som börjar i Alice Springs och går ända upp till Darwin, med alla saker i princip (som jag vet om än så länge, vågar inte titta nå närmare på det) som jag vill se, inkluderat Uluru som alla har taggat upp mig som fan för, så det har jag inte hjärta att missa längre. Charlotte har börjat tvivla på om hon vill ut till bushen överhuvudtaget längre, så jag började spåna lite på egen hand nu angående bushen. Haha, vad vi håller på. Hursomhelst, det är i alla fall fantastiskt kul att titta runt och planera och tagga. Can't wait tills jag köper en riktig backpack! Om nån bara vill köpa min rullväska, men jag måste sänka priset först för all del, haha.
Shelley mår inte bra idag så jag hoppar in och tar hennes pass ikväll (vilket innebär att jag kommer jobba 12-14 dagar i sträck, men det är OK). Tur att jag tog en långpromenad till Coogee imorse på ca 12km och inte bara förlitade mig på yogan ikväll, för den kan jag inte gå på nu! Får gå imorgon bitti istället. Stefan åt upp all min kredit på telefonen igår också, m-m det gjorde han. Men det är också OK. Nu ska jag fortsätta dyka ner i resandets land och drömma, PUSS.

Kommentarer

Postat av: My

Publicerad 2011-08-10 12:28:48

Puss !

Postat av: Stefan

Publicerad 2011-08-10 17:48:47

haha du ringde ju så gnäll lagom :p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela