carolineae

12/8 - Taronga zoo

Publicerad 2011-08-12 14:38:11 i Allmänt,


Kom precis hem från jobbet, fantastiskt ölsugen, men samtidigt fantastiskt hungrig och trött. Skulle vilja haka på Charlotte och Michael på Beach Rd men tror faktiskt att jag är för vettig (med ålder kommer ansvar) för att göra det. Har vart en heldag idag; halva dagen spenderades på zoo (som jag förstås har blandade känslor för) och andra halvan på jobbet tillsammans med Wade. Vädret var on and off så vi inhandlade ponchos och låtsades som att det inte regnade som man säger. Därefter strosade vi omkring och upptäckte och utforskade djur! Även om det var bitterljuvt. Det var jag, Charlotte, Michael och hans två systrar(?) samt en bebis och en unge. Fantastiskt för oss så hade hans syster "pass" så vi alla kom in gratis, vilket förmodligen sparade oss storkovan. Vid tretiden så tog jag mitt pickpack och stack till färjan och satte kos mot Laurie's. Wade har äntligen styrt upp ordentligt med lyktor så nu kan jag och Shelley ha våran myslördag. Wade's kompis var förbi och vi drack en öl var (och de konsumerade ett fåtal holkar in the back; och återvände med fantastiskt passionerade, slumpartade samtalsämnen) och bara njöt av att det var fredag. Jag tror jag kommer satsa på en ordentlig sömn i natt, vara reko för dubbelskift imorgon och om ödet så vill - ta mig en (till) öl då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela