carolineae

1/8 - let's pretend baby that you've just met me

Publicerad 2011-08-01 04:53:20 i Allmänt,


första augusti redan! det här livet kommer ju bara skena iväg.
vi har fått ytterligare två nya flatmates här i huset nu, fransmannen är dock fortfarande iväg på okända äventyr, eftersom han är lite av en mute så vet man inte riktigt vad han har för sig. borta är han i alla fall. två nya tjejor som robbin har plockat hem från universitet, en holland/irland och en tysk. jag har glömt hur trevligt det är att ha massa folk i huset, det är fantastiskt. (dock kommer jag inte ihåg vad dom heter men ska efterforska det). jag har inget grepp om tyskan än, och inte fransmannen heller för den delen fast han har vart här längst, men i övrigt så är alla jättebra.

sistone har mest bestått av trälande, mellan jobben på torsdagen och fredagen hade jag dom mest fantastiska (jag vet att jag missbrukar ordet 'fantastiskt') nappen jag nånsin har haft. eller sen jag kom till australien i alla fall. man har väl inte varit sjukligt trött förrän nu. sen vidare till nästa jobb på eftermiddagen. jobbade dubbel på lördagen, sen efter det så körde jag andrejs bil (woh!!) med honom och charlotte i den till kings cross. där stratserade vi bara gatorna upp och ner och tittade på den otaliga mängd människor som rör sig omkring där. därefter tog vi en sväng till bondi hotel en snabbis och tittade läget, samma gamla! en lugn och fin kväll med andra ord.

söndagen bjöd på underbart väder, man kunde gå i linne den här dagen för solen var så varm. och på gatorna här i bondi så var det mängder med gatumusikanter, eller bara folk som spelade på gatan. så var 10:e meter så var det en ny artist, tydligen för att det här är den dagen då det är lagligt att spela på gatan här utan att man behöver tillstånd. trevligt var det i alla fall! jag och charlotte låg på gräset vid stranden i några timmar innan vi gick till funky pies där jag intog en paj med potato mash, gravy och peas. gott! sen jobb.

så det är ju det? det har inte hänt så mycket mer än så. men det har vart bra i alla fall. nu strax tänker jag testa vintertemperaturen i havet tillsammans med michael. idag är jag ledig! känns skönt. senare är det yoga. och det känns som om jag och charlotte börjar komma till en slags PLAN med våran framtid här i trakterna. så det är gött. nu är det bara detaljerna som fattas.

PS!! nu har jag bokat vipassana retreatet OMG, 10 dagar i tystnad utan att få kommunicera med en enda människa (man får inte ha ögonkontakt, vara fysisk eller använda kroppsspråk med de andra som är där). jag är superexalterad. charlotte är mer orolig för att hon tvingas resa med mig efter det och att jag ska vara lite väl blissed/spaced out som resesällskap. den 12e oktober är det sista ni ser av mig as you know me. håll i hatten!

ds, värst vad jag kan babbla fast det inte har hänt nåt speciellt, vilken gåva. puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela