carolineae

18/8 - Don't forget, I am behind you

Publicerad 2011-08-18 15:49:04 i Allmänt,

Mother bear kills cub then itself

Artikeln handlar om björnar som hålls fångade i små burar i Kina, med järnväst på sig eftersom de ofta tenderar att försöka döda sig själva genom att slå sig i magen. Hur de gör ett permanent hål i deras mage för att komma åt mjölken som används i traditional chinese medicine. En björnmamma lyckades ta sig loss när hon hörde sin unge skrika av rädsla och sprang till den. Eftersom hon inte kunde få loss sin unge så kramade hon den och ströp den till slut för att sedan springa in i en vägg och döda sig själv. När djur börjar döda sina ungar och ta självmord för att slippa leva i smärta har det gått lite väl långt?


Kommentarer

Postat av: emma

Publicerad 2011-08-20 13:09:25

Fy! Mänskligheten är avskum, vi är alla avskum för att vara lite radikal i ordvalen. Jag önskar ibland att vi människor bara kunde utrota oss själva så att jorden kan komma i balans igen. Gör inte du?



Carro jag saknar dig som jag vet inte vad... :(

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-08-21 06:31:50

Saknar min kloka Emma också. Jag tror på bättre och ljusare tider, en dag! På många sätt är världen bättre idag än den någonsin har vart förr, även om den är långt ifrån idealisk. PUSS

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-08-22 03:39:33

P.S. bo utomlands eller gör något fantastiskt ett tag, så inser man möjligheterna i denna värld och bitterheten avtar!!

Postat av: emma

Publicerad 2011-09-07 11:09:23

jag vill, jag vill bo utomlands. jag tror vi åker nästa höst, jag vill så gärna!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela